مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

جمهوری اسلامی ایران فریب مذاکره با دشمنان عهد شکن را نخواهد خورد / قدرت جبهه مقاومت آمریکا را منزوی کرده است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان این‌که قدرت جبهه مقاومت آمریکا را منزوی کرده است، گفت: تمامی کشورهای دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران فریب مذاکره با دشمنان عهدشکن را نخواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم که در بلوار پیامبر اعظم برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یک‌فصل درخشان و یک نگین برای ایران اسلامی به شمار می‌رود که اجازه نداد متجاوزان و دشمنان بی‌شمار به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: ملت ایران یک نقطه حساس تاریخ را گذراند اما باید به این موضوع هم اشاره‌کنم که در برابر شناخت دفاع مقدس کوتاهی کرده و مدیون هستیم.

اعرافی بابیان این‌که هنوز قدر دفاع مقدس را به‌خوبی نشناخته‌ایم، ابراز داشت: امروز امواج دفاع مقدس فراتر از مرزهای ایران رفته و دستاوردهای فراوانی داشته که آن را می‌توان در پیروزی‌های اخیر کشورهای آزادی‌خواه منطقه دید.

وی افزود: دفاع مقدس برای اولین بار بعد از صدر اسلام، الگوی جهان اسلام شد و حرکت و پیروزی سپاه الهی را نشان داد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: در تاریخ از بدر و خیبر می‌گفتیم و از عاشورا سخن می‌گفتیم اما در دفاع مقدس آن حقایق تاریخی را در عمل دیدیم به‌طوری‌که رزمندگان در دفاع مقدس باخدای خود معامله کردند و با رشادت‌های خود عاشورا را در دنیای کنونی مجسم کردند.

وی بابیان این‌که ایران اسلامی در دفاع مقدس در برابر همه استکباران جهان ایستاد که در تاریخ بی‌نظیر است، بیان داشت: در دفاع مقدس بعد از گذشت 200 سال از جنگ‌های دوران قاجار برای اولین بار شاهد بودیم که ایران اسلامی مستقل بر دشمنان غلبه کرد.

اعرافی تصریح کرد: آخرین وادادگی دوران پهلوی جدایی بحرین بود و پیش از آن نیز سرزمین‌های زیادی از ایران جدا شد اما دفاع مقدس نشان داد که با دست‌خالی می‌توان ایران را از تجزیه و سقوط نجات داد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی بیش از 30 دولت در کنار صدام بودند تا انقلاب سقوط کند و ایران اسلامی تجزیه شود اما در عمل این رشادت‌ها و دلیری‌ها مردان وزنان ایران اسلامی بود که در برابر همه این قدرت‌ها ایستاد و به پیروزی رسید.

نیروهای مسلح در ادوات نظامی دارای رتبه بسیار بالایی هستند

امام‌جمعه قم پیشرفت‌های کنونی کشورمان را موردتوجه قرارداد و گفت: در دفاع مقدس در سیم‌خاردار و.. مشکل داشتیم اما امروز باهمت نیروهای مسلح در ادوات نظامی دارای رتبه بسیار بالایی هستیم و در منطقه رقیبان را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در ساخت پهپاد، هواپیماهای نظامی و موشک‌های بالستیک ایران با سرعت رقیبان را پشت سر می‌گذارد که این حاصل مجاهدت‌های شهیدان و ایثارگران در دفاع مقدس است.

شجاعت نیروهای نظامی کشورمان در جهان بی‌مانند است

اعرافی بابیان این‌که امروز نیروهای نظامی از دو امتیاز بالا برخوردارند، تأکید کرد: نخستین امتیاز شجاعت نیروهای نظامی است که در جهان بی‌مانند بوده و دوم فناوری‌های نظامی و دفاعی کشور است که درون‌زا و بومی است.

وی به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرمود‌ند که در جنگ تحمیلی، اندیشه و گفتمان انقلاب را به جهان ثابت کردیم که در ادامه مشخص شد که این مهم تحقق‌یافته است.

اعرافی ادامه داد: امروز در پرتو دفاع مقدس و انقلاب اسلامی گفتمان مقاومت در کشورهای عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و یمن سامان‌یافته است درحالی‌که درگذشته این مهم برای ما آرزو بود.

وی بیان داشت: امروز اسرائیل در محاصره‌ای محور مقاومت قرار دارد و اگر آمریکا عربده‌کشی می‌کند اما در عمل از قدرت نیروهای مسلح و محور مقاومت ترس دارد و نمی‌تواند دست به هیچ اقدامی بزند، علاوه بر این جبهه مقاومت در مرزهای اسرائیل این کشور را تهدید می‌کند که نشان از قدرت گفتمان انقلاب است.

جمهوری اسلامی ایران فریب مذاکره با دشمنان عهدشکن را نخواهد خورد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان این‌که ما اهل مذاکره و گفتگو منطقی و عادلانه هستیم، اظهار داشت: ما فریب مذاکره با دشمنان عهدشکن را نخواهیم خورد و مذاکره‌ای که با تحریم و تهدید همراه باشد را نخواهیم پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز معادلات قدرت در دنیا تغییر کرده و ملت ایران با تکیه‌بر آرمان‌ها قطعاً به پیروزی‌های نهایی خواهند رسید.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11946
اخبار مرتبط

نظرات شما