مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم:

23 هزار دانش‌آموز با سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه سال گذشته 5000 سرویس در قم ساماندهی شده بود که 20 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده بود، گفت: پیش بینی می شود امسال 23 هزار دانش‌آموز با سرویس مدارس جابه‌جا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به لزوم ساماندهی سرویس‌های مدارس اظهار داشت: سال گذشته 198 مدرسه با 5000 سرویس در قم ساماندهی شده بود که 20 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده بود.

مرتضی عزتی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از 23 هزار دانش‌آموز از سرویس‌های مدارس استفاده کنند، یادآور شد: به‌منظور ساماندهی این سرویس‌ها سامانه سپند راه‌اندازی شده است که باید همگان اعم از رانندگان، مدارس و اولیای دانش‌آموزان در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به میزان افزایش نرخ سرویس‌های مدارس ابراز کرد: امسال نرخ سرویس‌های مدارس 18 درصد افزایش داشته است که این نرخ برای سه کیلومتر بوده و از سه تا هفت کیلومتر 10 درصد و بالای 10 کیلومتر نیز 5 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از آمادگی برای ارائه خدمات به سرویس شهرهای اقماری و روستاها خبر داد و افزود: برای تحت پوشش دادن این سرویس‌ها نیاز به توافقی با آموزش‌ و پرورش هستیم و ما آمادگی ارائه خدمات سرویس در روستاها و بخش‌های قم را داریم.

وی با تأکید بر ویژگی‌های سامانه سپند یادآور شد: همزمان با سوار شدن و رسیدن به مدرسه یا منزل برای اولیا پیامک ارسال می‌شود که می‌توان نظارت درستی بر رفت‌وآمد دانش‌آموزان داشت؛ همچنین برچسبی بر شیشه سرویس‌ها نصب می‌شود که می‌توان تمامی اطلاعات سرویس را مشاهده کرد.

عزتی با درخواست از اولیای دانش‌آموزان و مسئولان مدارس برای ارائه اطلاعات در سامانه سپند خاطرنشان کرد: بنا بر تجربه ساماندهی کامل سرویس‌های مدارس تا انتهای مهرماه و اوایل آبان ماه ادامه خواهد داشت ولی در هر شرایطی باید اطلاعات سرویس‌ها در سامانه سپند ثبت شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11953
اخبار مرتبط

نظرات شما