سردار شاهچراغی خبر داد:

تشکیل 15 شورای محله برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قم/ در برخورد با آسیب‌های اجتماعی اقدام سلبی صورت نمی گیرد

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب قم بابیان این‌که 15 شورای محله برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قم تشکیل‌شده است، گفت: در برخورد با آسیب‌های اجتماعی اقدام سلبی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار سید محمد تقی شاهچراغی عصر امروز در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در سال‌های اخیر با رضایتمندی مردم همراه بوده که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی ادامه داد: توجه به مردم به‌خصوص در مناطق محروم موضوعی است که باید شورای اسلامی شهر قم آن را پیگیری کند.

سردار شاهچراغی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر نقش مردم قم در پیروزی انقلاب تأکید کرده‌اند که همین کار وظیفه خادمان مردم را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: در یک سالی که در قم در حال خدمت‌گزاری می‌باشم یک بررسی از ظرفیت‌های قم صورت گرفت و مشخص شد که باید در برخی از زمینه بیش‌ازپیش کار شود.

فرمانده سپاه قم ابراز داشت: در 15 نقطه و قسمت به دلیل وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی نیاز به کار هماهنگ و منسجم از سوی همه دستگاه‌های نظام احساس می‌شود.

وی افزود: 4 آسیب اجتماعی طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی به‌عنوان موضوعات اصلی مطرح شد که به همین علت 15 شورای محله شکل گرفت که مسائل محلات را موردبررسی قرار می‌دهند.

برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی به‌هیچ‌عنوان اقدام سلبی صورت نگرفته است

سردار شاهچراغی تأکید کرد: برای برخورد با این آسیب‌های اجتماعی به‌هیچ‌عنوان اقدام سلبی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و اقدامات ایجابی مورد تأکید قرار داشته و دارد.

وی ابراز داشت: بررسی اعتیاد در مناطق موردبررسی قرارگرفته است و گروه‌های خوبی نیز به‌صورت مردمی کار را شروع کرده‌اند و درواقع برنامه‌ای مناسبی برای مبارزه با این معضل در مدارس، دانشگاه‌ها و محلات در نظر گرفته‌شده است.

فرمانده سپاه قم تأکید کرد: هدف ما این است که بودجه‌ها و منابعی دولتی باهدف بندی مناسب هزینه شود و اثر آن در کف جامعه مشاهده شود.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها درزمینهٔ طلاق خود را مسئول می‌دانند اما بعد از رخ دادن طلاق وارد عمل می‌شوند که جای سؤال دارد.

درزمینهٔ حاشیه‌نشینی با مشکلاتی مانند ازدواج و اشتغال روبرو هستیم

سردار شاهچراغی حاشیه‌نشینی را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: درزمینهٔ حاشیه‌نشینی با مشکلاتی مانند ازدواج و اشتغال روبرو هستیم و برنامه‌ریزی با برخی از مراکز در حل این مشکلات صورت گرفته است.

وی به حضور سپاه قم در مناطق شمال غرب اشاره کرد و افزود: فرزندان قم در حراست از مرزهای کشور حضور جدی دارند و توانسته‌اند در دو ماه اخیر در چندین نوبت حملات منافقین کوردل را خنثی کنند و انتظار می‌رود چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر از این مناطق بازدید کنند.

در دو منطقه استان لرستان سپاه قم حضور دارد

سردار شاهچراغی رسیدگی به مناطق سیل‌زده را نیز از وظایف سپاه دانست و گفت: در دو منطقه استان لرستان نیز سپاه قم حضور دارد و در 24 روستا مشغول ساخت‌وساز است که بیش از 50 واحد را در حال ساخت داریم که منابع آن از سوی مردم تهیه‌شده است.

وی به برگزاری کنگره شهدای استان قم در سال آینده اشاره کرد و بیان داشت: برای برگزاری کنگره نیازمند همکاری همه سازمان و نهادها هستیم.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12003
اخبار مرتبط

نظرات شما