هر آنچه باید درباره عفونت استخوان بدانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ذبیح‌اللّه حسن‌زاده متخصص ارتوپد  درباره عفونت استخوان در بزرگسالان و درمان  آن اظهار کرد: عفونت استخوان  یک بیماری آسیب‌رسان است که به سختی درمان می‌شود و مورد توجه پزشکان و جراحان مفاصل است. این نوع بیماری در صورت عدم تشخیص به موقع و درمان اورژانسی می‌تواند به چندین مرحله عمل جراحی در اندام‌ها و حتی قطع عضو بیانجامد.

همه آنچه باید درباره ی عفونت استخوان بدانید

وی درباره عوامل ایجادکننده عفونت استخوان گفت: شکستگی‌های باز، آسیب‌های مفصلی، حوادث ترافیکی و گاهی جراحی‌های غیرایمن باعث ایجاد عفونت استخوان و مفاصل می‌شود و علت اساسی آن میکروب‌های مقاوم به درمان است و هرگونه درمان آنتی بیوتیکی کم‌ترین اثر را در این بیماری خواهد داشت.

حسن‌زاده درباره علائم و نشانه‌های عفونت استخوان گفت: علائمی همچون قرمزی و ترشحات چرکی از نشانه‌های زودرس عفونت استخوان است.

 

وی درباره راه‌های پیشگیری عفونت استخوان بیان کرد: در صورت حاد بودن درد مزمن و شبانه، تب و لرز و التهاب موضعی، باید به متخصص مربوطه مراجعه شود تا با انجام یک سری آزمایش‌ها، عکسبرداری‌های تصویری مناسب که امروزه MRI است بررسی و تحت درمان اورژانسی قرار گیرند.

همه آنچه باید درباره ی عفونت استخوان بدانید

متخصص ارتوپد درباره درمان این نوع عارضه متذکر شد: درمان جراحی اورژانسی و مصرف دارو به مدت ۶ هفته در نظر گرفته می‌شود، ولی در صورت مزمن بودن بیماری، ممکن است روی قسمت آسیب دیده ۶ الی ۱۴ عمل جراحی دیگر انجام شود. این نوع بیماری، مقاوم به درمان و ناتوان‌کننده ممکن است موجب معلولیت دائم یا سرطان‌های استخوانی فرد شود. معمولاً در محل آسیب دیده ترشحات خاص عفونی و چرکی ظاهر می‌شود که تشخیص آن با درد و تورم استخوان است.

وی تاکید کرد: نکته مهم برای مصدومان حوادث جاده‌ای این است که شکستگی‌های باز استخوانی را جدی بگیرند و از هرگونه دستکاری‌های  غیر‌علمی یا شست‌وشو‌های غیربهداشتی خودداری کنند تا به عفونت‌های  استخوانی دچار نشوند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12010
اخبار مرتبط

نظرات شما