رضایی کوچی: نگاه دولت به آموزش و پرورش مصرف گرایانه و تبلیغاتی است

نماینده مردم جهرم در مجلس با انتقاد از سیاست‌های دولت نسبت به آموزش و پرورش گفت: نگاه مصرف گرایانه، اقدام‌های صرفاً تبلیغاتی توسط دولت‌مردان باعث شده معلم نسبت به کارکنان بقیه ادارات از حق و حقوق قانونی خود برخوردار نباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم  در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 2 مهر 98) در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: تقارن هفته دفاع مقدس که از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است با بازگشایی مدارس حکایت از مسیر شهدای والا مقام در مسیر جهاد علمی، سیاسی و فرهنگی دارد.

وی افزود: 3 ماه قبل از سیاست‌های دلال محور ترامپ را یادآور شدم و امروز این مسأله را می‌بینید و امیدوارم مردم آمریکا به رفتارهای رئیس جمهورشان حساس شوند و کشورشان را نجات دهند.

رضایی کوچی در ادامه نطق خود در خصوص مسائل داخلی کشور، گفت: بنده در آستانه بازگشایی مدارس هیچ موضوعی مهمتر از پرداختن به مسائل آموزش و پرورش و دغده‌های قشر فرهنگی را ندیدم. بعد از امنیت، مهمترین موضوع هر کشوری نظام آموزش و پرورش آن کشور است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های مجلس در قبال آموزش و پرورش اظهارداشت: همه جوامع آموزش و پرورش را اصلی‌ترین اساس توسعه یک کشور می‌دانند ولی با کمال تأسف باید بگویم دولت‌های ما با غفلتی دیرینه به آموزش و پرورش به عنوان ساختاری مصرف کننده نگاه کرده و جای آن است دولت با تغییر رویکرد این مشکل را برطرف نمایند.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین مقرر است 6 نوع تربیت در مدارس کشور آموزش داده شود اما فقط یک نوع آموزش داده می‌شود. دغدغه‌های قشر فرهنگی از چاه‌های نفت در این کشور با ارزش‌تر هستند. 

رضایی کوچی در ادامه نطق خود به بیان مشکلات دیگر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: اجرای نظام رتبه‌بندی حقوق، توجه به مطالبات فرهنگیان، نبود امکانات رفاهی و درمانی و عدم رضایت‌مندی از بیمه طلایی و قرارداد با بیمه آتیه‌سازان باید مورد توجه جدی دولت قرار گیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات گوناگون آموزشی، اقتصادی و معیشتی معلمان موجب بی‌انگیزشی آنها شده است، اضافه کرد: نگاه مصرف گرایانه، اقدام‌های صرفاً تبلیغاتی توسط دولت‌مردان به آموزش و پرورش باعث آن شده معلم که بهره‌وری بالاتری نسبت به مشاغل و کارکنان بقیه ادارات و نهادها دارد از حق و حقوق خود برخوردار نباشد.

وی افزود: متأسفانه براساس استانداردهای فضاهای آموزشی جهانی 8.4 درصد در کشور لازم است اما در کشور ما توسط مسؤولین فقط 5.2 درصد اعلام شده است. 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اخیراً یک تذکری را خدمت آقای رئیس جمهور دادم و انتظار دارم اگر در استان فارس استان دیگری در آنجا شکل بگیرد باید مرکز استان از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و حتماً باید استان جدید در استان فارس مورد تائید تمام مردم باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12046
اخبار مرتبط

نظرات شما