کمیته‌ای در مجلس برای ثبت دارایی نمایندگان راه‌اندازی شود

نماینده آمل در مجلس با بیان اینکه باید کمیته‌ای در پارلمان برای ثبت و ضبط اموال نمایندگان راه‌اندازی شود، گفت: اگر لیستی گروهی از دارایی وکلای ملت در پارلمان به قوه قضائیه داده شود اشتیاق مجلس را برای همکاری با عدلیه نشان خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: آیت‌الله رئیسی خیلی با سرعت سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان را راه‌اندازی و عملیاتی کرده‌اند که جای تقدیر دارد. 

وی افزود: اعلام اموال و دارایی مسئولان قانون است، ولی باید مسئولانی که مشکلی در این زمینه ندارند از این کار استقبال کنند و باید بدانند که این موضوع می‌تواند الگوی خوبی برای جامعه باشد. 

نماینده آمل در مجلس تصریح کرد: بیشترین عدد و رقم مدیر و مسئول در یک مکان به نام نمایندگان مجلس در قوه مقننه وجود دارد و باید آنها حساب و کتاب اموال و دارایی خود را اعلام کنند، لذا حق آن است که در مجلس چند کارمند در یک اتاق لیست اموال نمایندگان را در سامانه مذکور ثبت کرده و همه با اشتیاق به سمت اعلام آن بروند. 

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: باید فضای عطر سلامت مدیران و مسئولان با اعلام اموال و دارایی آنان در جامعه پخش شود.

 وی تصریح کرد:‌ وقتی فردی اموال و دارایی خود را اعلام می‌کند، بزرگترین منفعت کار به او می‌رسد، لذا باید مدیران کشورمان در این باره از یکدیگر سبقت گرفته و این کار را آبروی خود و نظام تلقی کنند. 

یوسفیان ملا گفت: امیدوارم وقتی مجلس با تصویب قانون اعلام اموال و دارایی مسئولان در این مسیر گام برداشته، خودش پیش‌قدم اجرای آن باشد و اولین لیست گروهی هم مربوط به ثبت اموال نمایندگان ملت در پارلمان باشد. 

وی در پایان از نمایندگان مجلس خواست ثبت اموال و دارایی خود خانواده‌شان را در قوه قضائیه انجام داده و باید قوه مقننه هم نسبت به دیگر قوا، در اجرای این اقدام پیشی بگیرد. 



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12183
اخبار مرتبط

نظرات شما