انتقاد صریح اصلاح طلبان از رئیس دفتر روحانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

اظهارات اخیر رئیس دفتر رئیس جمهور که تأکید کرده بود در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری با هیچ جریان سیاسی ائتلاف نکردیم و رئیس جمهور هم از کسی عبور نکرد، به مذاق برخی چهره های اصلاح طلب خوش نیامد و موجی از انتقاد و واکنش را به همراه داشت و برخی آن را پایان ماه عسل دو جریان اصلاح طلب و اعتدالی خواندند.

کنایه مرعشی به واعظی

سیدحسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران به این اظهارات واعظی واکنش نشان داد و به کنایه گفت: به آقای واعظی بگویید شکسته نفسی می‌کنید؛ آقای روحانی با اتکا به شما پیروز انتخابات شد! مرعشی همچنین تأکید کرد: اصلاح‌طلبان که هیچ حتی اعتدالی‌ها هم در پیروزی آقای روحانی نقش نداشتند؛ فقط شما بودید!

میرلوحی: اگر ائتلاف میان اصلاح طلبان و اعتدالیون شکل نمی گرفت، روحانی پیروز نمی شد

محمود میرلوحی عضو حزب اتحاد ملت هم تأکید کرد: آقای واعظی به عنوان یکی از نزدیکان رئیس جمهور و کسی که ریاست دفتر او را برعهده دارد، باید نهایت تلاش خود را به کار ببندد تا روابط میان دولت و حامیان انتخاباتی او حفظ شود. میرلوحی افزود: اگر در سال 92 ائتلاف میان اصلاح طلبان و اعتدالیون شکل نمی‌گرفت، آقای روحانی نمی‌توانست پیروز انتخابات شود.

خرازی: کارنامه دولت در این دوره قابل دفاع نیست

صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان هم در گفت و گویی با اشاره به این که دولت فعلی که در قدرت قرار گرفته برای آن ها کار کند، گفت: کارنامه دولت در این دوره قابل دفاع نیست. وی افزود: مردم حق فریاد زدن دارند و حق دارند از دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب عبور کنند. چون کسی برای آن ها کاری نکرده است. خرازی در عین حال تأکید کرد: اصلاحات یک پروسه است، حل مشکلات مردم یک پروسه است، آقای روحانی هم بخشی از این پروسه است.

جوادی حصار: روحانی به وعده هایی که به حامیان خود داده متعهد باشد

محمدصادق جوادی‌حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز ضمن بیان این مطلب که حمایت از آقای روحانی در شرایط خاص سال 92 یک ضرورت بود و اصلاح طلبان بابت این حمایت هیچ منتی بر سر دولت نمی‌گذارند، تصریح کرد: اما این بی انصافی است که دوستان ما در دولت بگویند هیچ جریان سیاسی در پیروزی آن ها در انتخابات نقشی نداشته است.

به هر حال جریان پیروز انتخابات جریانی بوده که از ائتلاف نانوشته بین اصلاح طلبان و اعتدالیون شکل گرفته است. وی افزود: در شرایط کنونی لازم است که هم اصلاح طلبان که حامیان اصلی آقای روحانی بودند، به حمایت خود از دولت پایبند باشند و هم آقای روحانی باید عملی و اخلاقی به وعده‌هایی که به حامیان خود داده متعهد باشد.

واکنش رسولی به عذرخواهی اصلاح طلبانه

برخی از چهره های سیاسی اصلاح طلب ازجمله حسن اسدی زیدآبادی نیز با انتشار هشتگ «عذرخواهی اصلاح طلبانه»، ضمن اشاره به سخنان اخیر عبدا... نوری، از حمایت خود از دولت روحانی عذرخواهی کردند. کاربری در این باره نوشت: «مبادا که #عذرخواهی_اصلاح_طلبانه اصلاح طلبان ربطی به انتخابات بعدی داشته باشد.» کاربردیگری هم نوشت: یک کلام #عذرخواهی_اصلاح_طلبانه؛ هم شیکه هم راحت، آقایان لطفا حتما راه جایگزینی رو هم که به جای رای به روحانی در همان شرایط انتخاب و پیشنهاد می‌کردند، ذکر کنند. با این حال به گزارش فارس، حسن رسولی عضو بنیاد باران در واکنش به این هشتگ عذرخواهی نوشت: تصمیم اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های سال 92 و 96 مبنی بر حمایت بی‌ادعا از روحانی که با هدف کمک به برون رفت کشور از شرایط مبتلا به بوده است، سنجیده و صحیح بود. وی تاکید کرد: خودزنی درون جریانی طرح نظریه عبور از روحانی و البته نقدنکردن منصفانه نقاط ضعف و قوت دولت، راهبرد مناسبی نیست. وی افزود: آقای روحانی در مقطع انتخابات با وعده‌های مهم و صعب‌الاجرا و عدول سریع از آن ها به اعتبار خویش لطمه زده است.

رسولی در توئیتر خود نوشت: «ما اصلاح طلبان در برابر تحقق نیافتن وعده های انتخاباتی روحانی مسئولیم ولی شرمنده نیستیم. امید دارم رئیس جمهور با صراحت و شجاعت ضمن عذر خواهی، جبران کند.»

ترکان: منظور واعظی مسئله دیگری است

به گزارش خبرآنلاین اکبر ترکان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درخصوص اظهارات اخیر واعظی مبنی بر این که «با هیچ گروهی ائتلاف نکردیم نه در سال 92 و نه در سال 96»، گفت: بنده از صحبت‌های آقای واعظی این را استنباط نمی‎کنم که دولت می‌خواهد خود را از اصلاح‌طلبان جدا کند. از گذشته اصلاح‌طلبان با تمام صمیمیت و ظرفیت در پشتیبانی از دولت بودند و درباره ائتلاف، منظورشان مسئله دیگری است، چراکه ائتلاف تاکنون در سیستم‌های ما اتفاق نیفتاده است.

حدادعادل: جریانی در کشور تمام نیروهایش را به پست رساند اما اکنون منتقد شده‌ است

از سوی دیگر این مواضع اصلاح طلبان مورد تحلیل غلامعلی حداد عادل از چهره های برجسته اصولگرا قرار گرفت. حدادعادل در همایش کمیته سلامت جمنا تصریح کرد: جریانی در کشور وجود دارد که از این دولت پشتیبانی کرد و وقتی دولت رای آورد، همه نیروهایشان را از عناصر فتنه تا دیگران، سرکار گذاشتند و از بخشدار‌ی‌ها گرفته تا جاهای دیگر را در دست گرفتند اما حالا که به عملکرد نگاه می‌کنند، منتقد دولت شده‌اند.


انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/1219
اخبار مرتبط

نظرات شما