خبرنگاران قمی در گفتگو با قم فردا مطرح کردند؛

سفر زیارتی به مشهد یکی از خاطرات ماندگار خبرنگاران بود / انجمن صنفی در مقام عمل به دنبال خدمت به اصحاب رسانه استان است

خبرنگاران حاضر در سفر زیارتی مشهد مقدس این سفر را یکی از خاطرات ماندگار خبرنگاران برشمردند و تأکید کردند: انجمن صنفی در مقام عمل به دنبال خدمت به اصحاب رسانه استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شاید در طول سال، سفرهای متعددی به شهرها و حتی کشورهای مختلف داشته و برای هرکدام برنامه‌ریزی خاصی با خانواده و دوستان داشته باشید.
سفرهای زیارتی و سیاحتی که خودتان مقدمات آن را فراهم می‌کنید و علاوه بر هزینه سفر به دنبال مقدمات دیگری مانند مکان اقامت، وسیله نقلیه و مواردی از این قبیل خواهید بود که برای هرکدام باید زمان کافی و البته هزینه‌ای جداگانه صرف کنید.
در این میان زمان‌هایی هم هستند که خودتان برای انجام سفر برنامه‌ریزی نمی‌کنید و تنها باید در این سفر حضورداشته باشید، حال اگر در این سفر همراه با خانواده و همکاران باشید لذت سفر را دوچندان می‌شود.
خبرنگاران استان قم بیستم آذرماه امسال همگی بدون توجه به وابستگی سیاسی و علایق خودشان دورهم جمع بودند و عازم یک سفر معنوی بودند سفری که بار دیگر میزبان آن انجمن صنفی خبرنگاران استان قم بود.
نزدیک به 400 نفر از خبرنگاران استان در بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان با یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب به زیارت امام مهربانی‌ها نائل شدند که در نوع خود در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته بی‌سابقه بود.
تجربه این حضور جمعی و میزان رضایت شرکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی ما را بر آن داشت تا با برخی از خبرنگاران حاضر در این رویداد فرهنگی به گفتگو بنشینیم.
افزایش همدلی و تعامل رسانه‌های استان
فخرالدین یوسف پور یکی از خبرنگاران باسابقه استان قم که در این رویداد فرهنگی حضور داشت، اظهار داشت: این برنامه فرهنگی موجب همگرایی و هم‌افزایی خبرنگاران استان قم شد که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت این اولین برنامه فرهنگی است که در این حد و اندازه در بین خبرنگاران استان قم برگزار می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.
یوسف پور بیان داشت: نکته دیگر برنامه‌ریزی مناسب و دسترسی آسان خبرنگاران به حرم امام رضا (ع) بود که لذت این سفر را دوچندان کرد.
انجمن صنفی در مقام عمل به دنبال خدمت به اصحاب رسانه استان است
سید محمدمهدی موسوی یکی دیگر از خبرنگاران باسابقه استان که در این سفر معنوی حضور داشت، ابراز داشت: انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان سال گذشته و امسال با برگزاری اردوی سفر زیارتی مشهد مقدس نشان داد که فراتر از شعار و ژست و ارائه بیلان کاری، در مقام عمل به دنبال خدمت به اصحاب رسانه استان به‌خصوص از منظر یک رویداد مهم و معنوی همچون توفیق پابوسی آقا امام رضا (ع) است
وی ادامه داد: حقیقتاً انجام این برنامه آن‌هم در شرایط سخت مالی و اقتصادی کشور و عدم همکاری برخی قسمت‌ها با این تشکل صنفی جای بسی تقدیر و تشکر دارد که به‌یقین پس از توفیق الهی و عنایات اهل‌بیت (ع)، خلوص نیت دست‌اندرکاران برنامه به‌خصوص جناب آقای دریس در تحقق این مهم نقش مهمی داشته و امیدواریم که این‌گونه برنامه‌ها که توأم با حفظ عزت و کرامت خبرنگاران عزیز بوده با قوت در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.
سفر زیارتی به مشهد یکی از خاطرات ماندگار خبرنگاران بود
صادق چهره قانی نیز ضمن تقدیر از عوامل این برنامه معنوی اظهار داشت: این سفر یکی از خاطرات ماندگار خبرنگاران بود که نقش زیادی در همگرایی خبرنگاران داشت.
وی ادامه داد: این سفر علاوه بر حضور خبرنگاران دارای یک پیوست معنوی داشت که لذت این سفر را دوچندان کرد.
چهره قانی بیان داشت: نکته مهم دیگر حضور خبرنگاران به همراه خانواده‌هایشان بود که نشان از برنامه‌ریزی مناسب انجمن صنفی خبرنگاران داشت.
مسئولان انجمن صنفی اردوهای یک‌روزه را نیز تدارک ببینند
حسین حیدری یکی از خبرنگاران قمی که در این سفر معنوی حضور داشت با اشاره به نقاط قوت و ضعف این برنامه فرهنگی اظهار داشت: در ابتدا باید از این ابتکار و اقدام شایسته انجمن صنفی که زمینه این سفر زیارتی را فراهم کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: خوب است که مسئولان انجمن صنفی اردوهای یک‌روزه‌ای نیز به استان‌های مجاور و شهرهای نزدیک داشته باشند که قطعاً با استقبال خبرنگاران همراه خواهد بود.
حیدری در خصوص نقاط ضعف و قوت سفر زیارتی مشهد بیان داشت: برنامه‌ریزی مناسب، زمان‌بندی دقیق از نقاط قوت این سفر بود اما در صورت امکان در سفرهای بعدی محل اسکان مناسب‌تر باشد.
سفر مشهد فرصتی مناسب برای افزایش همدلی‌ها بود
سلمان میرزایی خبرنگار خبرگزاری حوزه نیز سفر مشهد مقدس را فرصتی مناسب برای افزایش همدلی‌ها دانست و ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردها و فواید این‌گونه سفرها این است که در کنار زیارت و استفاده معنوی یک همدلی و الفت خاصی بین خبرنگاران ایجاد می‌شود و با تبادل خوب تجربیات بر غنای کار همکاران افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: افزایش روحیه و نشاط معنوی در کنار خانواده از دیگر دستاوردهای این‌گونه سفرها است و امیدواریم این‌گونه کارها در بین خبرنگاران ادامه پیدا کند.


انتهایی پیام/110
http://qomefarda.ir/1221
اخبار مرتبط

نظرات شما