استاد حوزه:

مسئولان نظام صداقت خود را به مردم نشان دهند/ شهادت فرزند سید حسن نصرالله نشانه صداقت محور مقاومت است

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه شهادت فرزند سید حسن نصرالله نشانه صداقت دبیر کل حزب‌الله است گفت: مردم از مسئولان جز صداقت چیزی نمی‌خواهند، وقتی مسئولان شبیه مردم شدند صداقتشان ثابت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در اولین مراسم گرامی داشت شهید هادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان که شامگاه 8مهر در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا علی بن جعفر(س) قم برگزار شد اظهار کرد: در قرآن آمده است که خداوند بر اساس صداقت با شهیدان پیمان می بندند و برخی از مؤمنان مردانی هستند که با خداوند صادق هستند و پای عهد خود ایستاده‌اند این افراد یا شهید شدند یا منتظر شهادت هستند اگر ما پیمانی که باخدا بستیم خوب نباشد جزء آن افرادی که خداوند از آن‌ها تقدیر کرده است نیستیم.

 وی بیان کرد: مردم این صداقت را متوجه می‌شوند و این صداقت را از شهدا دریافت می‌کنند و در برابر آن تواضع می کنند در دوران پیروی انقلاب اسلامی هیجانی موجب انقلاب شد اما آنچه موجب تداوم انقلاب شد بر محور ولایت فقیه بود طبق آمار 230 هزار شهید هر کدام در وصیت نامه های خود 4 بار تأکید بر پیروی از ولایت فقیه و اطاعت از امام آمده کرده اند.

شهادت نشان از صداقت ادعاهاست

پناهیان افزود: شهدا صداقت خودشان را با خونشان نشان دادند ملت ایران در جریان جنگ ولایتمدار شدند و معرفت به انقلاب پیدا کردند در جریان انتقال ولایت بعد از رحلت امام به رهبر انقلاب هیچ  حادثه و نزاعی رخ نداد درحالی‌که در تاریخ معاصر اسلام در جریان انتقال ولایت از پیامبر به حضرت علی(ع) حوادث شومی رخ داد بعدازآن نیز در جریان خطیب حوزه اداه داد: انتقال امامت به ائمه دیگر حوادثی رخ داد و حتی در زمان غیبت صغری در جریان نائبان و جانشین جانشینان امام زمان انحرافاتی به وجود آمد، اما در دوران غیبت کبری با وجود اینکه هیچ دست خطی از امان زمان (عج) نبود با وجود همه مشکلات و دشمنی ها انتقال ولایت بدون هیچ مشکلی انجام شد و روز به روز ولایتمداری مستحکم تر شد این ها به دلیل وصیت 230 هزار شهید بود که به ولایت فقیه تأکید می‌کردند.

شهادت فرزند سید حسن نصرالله نشانه صداقت محور مقاومت است

وی تصریح کرد: شهادت علامت صدق ادعاهایمان است، صداقت اثر دارد  سید حسن نصرالله یکی از این صادقان است ایشان بعد از شهادت فرزندشان فرمودند که شهادت فرزندم نشان از صداقت مقاومت است، البته باید گفت  شهادت شهید هادی نه تنها سندی بر صداقت مقاومت بلکه سندی بر صداقت دبیر کل حزب الله و  سندی بر صداقت خط مقاومت شد، صداقت سید حسن نصرالله برای مردم روشن شد تا جایی که حتی خانواده های مسیحی نام فرزندان خود را بعد از شهادت فرزند سید حسن نصرالله، هادی گذاشتند.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: مردم صداقت را ببیند حرف را باور می کنند شهادت روشن ترین دلیل بر حقانیت است، شهدا صداقت خودشان را به رخ دیگران کشیدند و راه خود را به دیگران منتقل کردند باید از شهدای مقاومت تقدیر کرد باید از شهدای نیجریه، یمن و بحرین که صداقت خود را به رخ جهانیان کشیدند تقدیر کرد باید از مادران شهدا تقدیر کرد.

پناهیان تاکید کرد: هرکس می خواهد تکلیف خود را با عهد الهی مشخص کند باید ببیند با شهادت چه میانه ای دارد،  هرروز که می‌گذرد رونق شهادت طلبی بیشتر می شود که این‌ها به خاطر خون شهدای سابقون هستند و جلوتر از دیگران این را طی کردند.

مسئولان نظام صداقت خود  را به مردم نشان دهند

وی ادامه داد: مردم از مسئولان جز صداقت چیزی نمی خواهند، وقتی مسئولان شبیه مردم شدند صداقتشان ثابت می شود  و وقتی مسئولی شکمش سیر بود و گرسنگی مردم را دید او صداقت ندارد و اصلاً شاید عهدی با خدا ندارد که جزء صادقان باشند،  صداقت علامت حقانیت مسیر است،  وگرنه مردم را از نظام بیزار خواهند کرد، در زمانی نیستم که از وجود  کسانی که صداقت داشته باشند و حقانیت راه مقاومت را به اثبات برسانند دچار کمبود باشیم ، اگر کسی صداقت نداشته باشد خودش ترد خواهد شد و از صحنه کنار خواهد رفت.

استاد حوزه بیان کرد: امام می فرمودند تربیت فرزند بیشتر بر عهده مادران است و باید از مادران شهدا تقدیر کرد حضرت ابوالفضل(ع) در دامن مادر مانند ام‌البنین(س) پرورش یافت مراسم شهدا مراسم تقدیر از مادران شهدا است مادران شهدا امروز موردعنایت رهبران انقلاب هستند.

خطیب حوزه عنوان کرد: شهید سید هادی نصرالله به شهید سید عباس موسوی دبیر سابق حزب الله لبنان علاقه مند بودند و تحت تأثیر ایشان قدم در این راه گذاشتند.

پناهیان اظهار کرد: رمز پیروی حزب‌الله و مقاومت در لبنان به گذشته باز می گردد، در گذشته شیعیان لبنان مظلوم و محروم بودند اما امروز به قدرتی رسیدند که اسرائیل را زیر پای خود می گذارند، مقاومت 33 روزه جریان عجیبی دارد رمز این قدرتمندی که آن را  امروز در یمن، شام، و عراق مشاهده می کنیم ایمان به نصرت الهی است ایمان به نصرت الهی موجب می شود که ملت قوی شوند ایمان به نصرت الهی مسئولان را ثابت قدم می کند و نمی گذارد پای مذاکره مذبوحانه بنشینند، اگر ایمان به نصرت الهی بود مانند امام در زمانی که هیچ امکاناتی نبود به دشمنان نهیب می زد.

تاریخ رنج امام خمینی را فراموش نخواهد کرد

وی گفت: ایمان به نصرت الهی را می توان  در چشمان یمنی ها دید 60 درصد یمنی ها زیرخط فقر هستند و حتی ساده ترین بیماری ها به دلیل نبود دارو تبدیل به یک بیماری فراگیر می شود، اما هرگز در یمن جام زهر نخواهند نوشید، تاریخ رنج حضرت امام خمینی(ره) را فراموش نخواهد کرد.

استاد حوزه بیان کرد: اولین مبشر برای حزب الله امام خمینی(ره) بود که به آن‌ها وعده نصرت داد سپس رهبر انقلاب به آن ها وعده نصرت داد رهبر انقلاب بارها به مسئولان وعده نصرت دادند اما مسئولان باور نکردند بخش دیگر رمز پیروزی مقاومت اتکا و پذیرش به ولایت فقیه است.

وی افزود: چقدر دیپلماسی ما  توانمند است که به مجامع بین المللی رود و یک کلمه از مظلوم ستمدیده فرانسه حرف نمی زند! چقدر این‌ها در حرف نزدن مقاومند! این ها  نصرت الهی را باور نمی کنند و وعده رهبری را قبول نمی کنند

پناهیان خاطرنشان کرد: ایمان به  نصرت خداوند باعث جذب نصرت خداوند می‌شود کسی که ایمان به نصرت الهی نداشته باشد از رذل‌ترین انسان‌ها و از کافرترین کافران است.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/12234
اخبار مرتبط

نظرات شما