خاطراتی از ۳۱۳ شهید روحانی درکتاب «برای هم حجره ای ام»

کتاب «برای هم حجره ای ام» روایتگر خاطراتی از ۳۱۳ شهید روحانی نوشته ی علیرضا صداقت است که با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در قم به چاپ و با حضور فرماندهان و خانواده شهدا در این شهر رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این کتاب که با قلم علیرضا صداقت به رشته تحریر درآمده است، معرفی ۳۱۳ تن به عنوان قطره ای کوچک از دریای بیکران کسانی است که لباس مقدس یاری دین بر تن داشته و در حجره های کوچک، روح بزرگ به دست آوردند و ره صد ساله از خاک تا افلاک را یک شبه طی تمودند و خود الگوی دیگران شدند.

این کتاب دفتر اولی از روایت هزاران هزار شهد، ‌آزاده و ایثارگر است که هر کدام عنوان مقدس سربازی حضرت ولی عصر(عج) برای خود انتخاب و راه را برای ادامه دهندگان مشخص و در این مسیر ثابت قدم مانده اند.

پیروزی ملت بزرگ ایران در دو صحنه عظیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ‌متاثر از نقش آفرینی همه اقشار که با حضور آگاهانه،‌ همراهی، ‌پشتیبانی و استقامت مثال زدنی در رویارویی با نظام دست نشانده ستم شاهی،‌ نهضت امام عظیم الشان را به پیروزی رساند و در دوران دفاع مقدس ملتی تنها در مقابل تمامی ستمکاران جهان ایستاد و برگ زرین پیروزی بی بدیل را در تاریخ رقم زد که ‌در هر دو عرصه نقش آفرینی روحانیت معظم از زوایای گوناگون نیازمند تبیین و بازخوانی است.

در بخشی از این کتاب به خاطرات شهید روحانی کمال کورسل تنها شهید اروپایی دفاع مقدس اشاره شده و آمده است: «اهل پاریس بود. توی رفت و آمد با بچه ای انقلابی آنجا، با تشییع آشنایی پیدا کرد. بعد هم با دعای کمیل شیعه شد. اسمش را عوض کر و گذاشت کمال. وقتی ایران آمد، رقت قم. درس طلبگی می خواند.... به یکی از دوستانش گفته بود:«پس از اینکه اسلام آوردم به کلیسا نمی رفتم. وقتی مادرم این تغییر رفتار من را دید نگران شدکه مشکل روانی پیدا کرده باشم. به همین خاطر مرا به نزد پزشک برد. پزشک پس از معاینه به مادرم گفت:پسرت بیمار نیست. مسلمان شده است»....

از سختی های و خاطرات سفر تبلیغی به کشور گویان تا معنویت شب های عملیات، از توصیه های اخلاقی تا رویاهای صادقانه و همچنین از قطع سر توسط گلوله مستقیم تانک تا شهادت روحانی اسیر با عمامه توسط بعثی ها بخشی از خاطراتی است که در این کتاب به نگراش درآمده است.

این کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور خانواده های شهدا ،‌طلاب و روحانیون استان قم رونمایی شد.

 از این کتاب ۲۶۸ صفحه ای در چاپ اول حدود یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12298
اخبار مرتبط

نظرات شما