ابتلای ۳۰۰ روستایی به بیماری ایدز صحت دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، «ابتلای ۳۰۰  روستایی به بیماری ایدز» خبری بود که در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد، بر اساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی ۳۰۰ نفر در روستای چنار محمود از توابع شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری به بیماری ایدز مبتلا شده اند.

فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد اهالی روستا در جلوی فرمانداری جمع شده اند و کاغذهایی در دست دارند که علت ابتلای خود به ویروس HIV  را سرنگ آلوده مرکز بهداشت عنوان می کنند.

محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت  درباره فیلم منتشر شده و خبر ابتلای ۳۰۰ روستایی در لردگان به بیماری ایدز بیان کرد: این خبر از اساس کذب و دروغ است.

وی ادامه داد: تنها شماری از روستاییان به ویروس HIV  مبتلا شده اند و این درست نیست که از راه سرنگ مرکز بهداشت برای آزمایش قند خون به ویروس HIV   مبتلا شده باشند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره راه انتقال ویروس و ابتلای این افراد به HIV  نمی توانیم صحبت کنیم چرا که اطلاعات شخصی در مورد سلامت بیماران  و علت ابتلای آنها به این بیماری محرمانه است.

ابتلای ۲۶ نفر از اهالی روستا به ایدز تاکنون

محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تاکنون ۲۶ نفر از اهالی روستا ابتلای آن‌ها به ویروس ایدز تایید شده است، گفت: در این روستا شماری با مصرف سرنگ مشترک معتادان تزریقی و شمار اندکی به دلیل مسائل جنسی به این بیماری منتقل شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه بیماریابی در کل کشور ضعیف هستیم و ۴۲ درصد جمعیت کشور را برای بیماریابی تشویق کرده ایم، اما در این روستا حساسیت به وجود آمده است و مردم برای آزمایش این بیماری اقدام کرده اند.

هنوز به دنبال شناسایی مبتلایان هستیم

این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد  بیان کرد:  هنوز نمی توانیم اطلاعات دقیق از علت ابتلای بیماران به بیماری بدهیم و باید آزمایشات بیشتر انجام دهیم تا شمار دقیق مبتلایان به بیماری مشخص شود.

وی ادامه داد: اطلاعات بیماران محرمانه است و ما بیشتر از علل بیماری به دنبال درمان و تشخیص بیماران هستیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12321
اخبار مرتبط

نظرات شما