آیت الله میرباقری:

کرامت امام در اربعین حسینی تجلی پیدا می کند

آیت الله میرباقری با انتقاد از تلاش عده‌ای برای منحل کردن زیارات قبور متبرکه در گردشگردی تصریح کرد: کرامت امام در اربعین حسینی تجلی پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  مراسم اکران مستند "از نسل حاتم"، شامگاه شنبه 13 مهرماه با حضور آیت‌الله میرباقری و جمعی از مستندسازان، هنرمندان و دیگر اقشار در سالن سینمایی مجتمع هدایت قم برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله میرباقری با اشاره به دو تمدن و نماد، اظهار داشت: یکی از این تمدن ها و نماد ها تخت جمشید و برج های سربه فلک کشیده و مدرن است که بر پایه غرور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تمدن و نماد بعدی کعبه و خراسان است که بر پایه و هدف خدا و امام شکل گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  بیان داشت: زیارت که تجدید بیعت با امام(ع) است از ارکان جامعه است و اگر به دنبال جامعه‌ای بر محور امام هستیم باید ایثار و ازخودگذشتگی در آن وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: نقش کلی زیارت در شکل گیری این نوع تمدن واضح است و مطالعات تاریخی این را روشن می‌کند بلد امنی که در عالم شکل می‌گیرد بر محور امام شکل می‌گیرد.

برخی به دنبال منحل کردن زیارت قبور متبرک در گردشگری هستند
آیت الله  میرباقری با اشاره به بحث زیارت قبور متبرک ائمه، گفت: برخی در تلاش هستند تا در گردشگری زیارت قبور متبرکه را منحل کنند که این از اهداف تمدن مدرن است.

وی افزود: زیارت اربعین حسینی  یک جلوه خاصی از یک شکل گیری امت حول امام و نمونه‌ای از بلد امن است.

اربعین هم امنیت باطنی و هم امنیت ظاهری دارد
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در مسیر زیارت اربعین امام حسین(ع)، جامعه هم در ظاهر و هم در باطن در امنیت است، خاطرنشان کرد: در امنیتی ظاهری روابط به گونه‌ای است که افراد از ناحیه همدیگر احساس امنیت می‌کنند و امنیت باطنی که قلوب هم احساس آرامش می‌کند.

وی ابراز داشت: هرانسانی تبعیت بیشتری از معصومین(ع) و ائمه اطهار دارد متقی تر است و درجات کرامت و شرافت شکل می گیرد و انسان با تقوا بیشتر مورد کرامت قرار می گیرد.

کرامت امام در اربعین حسینی تجلی پیدا می کند
آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه از برکات دیگر اربعین کرامت است، گفت: در پیاده روی اربعین کرامت امام تجلی پیدا می کند.

وی تاکید کرد: زیارت یکی از ارکان شکل گیری جامعه اسلامی است و اربعین یکی از نمونه های بارز این تجمع است.

این استاد حوزه تصریح کرد: البته زیارت باشکوه اربعین با طنین انقلاب اسلامی و جریان مقاومت، جوششی بیش از پیش پیدا کرده و امید است که هنرمندان و اهالی رسانه بتوانند ارتباط این حرکت عظیم را با عالَم ملکوت به تصویر بکشند.

انتهای پیام/160
گالری عکس
http://qomefarda.ir/12382
اخبار مرتبط

نظرات شما