مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در گفتگو با قم فردا:

قم رتبه سوم اجاره نشینی در کشور را دارد/147هزار خانوار در قم اجاره نشین هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه 147هزار خانوار اجاره نشین در قم در مقابل 45هزار واحد خالی و 43هزار واحد مسکن مهر ساخته شده وجود دارند، گفت: استان قم در رتبه سوم کشوری اجاره نشینی قرار دارد.

حسن صبوری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به وضعیت مسکن در استان قم ، اظهار داشت:  در مرحله اول طرح اقدام ملی 180 واحد در زمینی به متراژ 11 هزار متر مربع در محدوده پردیسان ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: :  به جهت تعادل سازی در بازار مسکن در طرح اقدام ملی 1480واحد مسکن ساخته خواهد شد همچنین هفت پروژه مشارکتی با استعداد 700 واحد مسکونی هم پیش بینی شده است.

45هزار واحد خالی در استان داریم
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال 95 در استان 45هزار واحد خالی وجود دارد، گفت:درسال 90 تعداد واحدهای مسکونی در استان 320هزار مورد و در سال 95حدود 383 هزار واحد مسکونی است.

وی عنوان داشت: در سال 95 در کل کشور 60درصد مالک و 30درصد استیجاری و مابقی هم سایر بودند و این آمار در استان قم 50درصد مالک و 39درصد مستاجر و 10درصد باقی مانده هم سایر می باشد.

استان قم در رتبه سوم کشوری اجاره نشینی قرار دارد
صبوری اضافه کرد: رتبه استان قم در حوزه مالکیت 30و در حوزه استیجاری رتبه سوم در کشور را کسب کرد است که این نشان می دهد رتبه استان در حوزه اجاره نشینی بالا می باشد.

نرخ اجاره نشینی قم در سال ها گذشته همیشه بالا بوده است/147هزار خانوار اجاره نشین در قم هستند
وی عنوان داشت: استان قم 147هزار خانوار اجاره نشین دارد و گرچه در حوزه مسکن مهر نسبت به سایر استان ها بیشترین سهم را داشته ایم و 43هزار واحد مسکن مهر  در مقابل  45هزار واحد خالی در استان وجود دارد اما همچنان رتبه اجاره نشینی قم در سطح کشور بالاست.

رکود قیمتی در بخش مسکن
وی به مهمترین دلیل گرانی اخیر مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با تغییراتی که در بخش ارز به وجود آمد مسکن هم دچار افزایش قیمت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه مسکن با 350شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط است، عنوان داشت: البته به دلیل برخی از اتفاقاتی که در حوزه سکه، طلا، ارز رخ داد در مقطعی در ابتدای سال عمده سرمایه ها به سمت مسکن سرازیر شد و افزایش لجام گسیخته ای در حوزه قیمت مسکن را شاهد بودیم که خوشبختانه در دو ماه گذشته این افزایش قیمت کنترل شد.

وی گفت: امروز رکودی در بازار قیمت مسکن داریم که این روند ادامه خواهد پیدا کرد و آن افزایش قیمت ها را در بحث قیمت مسکن و اجاره نشینی نخواهیم داشت.

شهروندان قبل از خرید مسکن مشورت کنند
صبوری در خاتمه افزود: کسانی که در خواست تهیه مسکن و خرید واحد مسکونی را دارند با توجه به رکودی که در بازار مسکن ایجاد شده است و ادامه دارد حتما قبل از خرید برای جلوگیری ضرر احتمالی مشورت کنند.

انتهای پیام/160
 

ساخت 180واحد در مرحله اول طرح اقدام ملی/ساخت 1480واحد در طرح اقدام ملی

http://qomefarda.ir/12411
اخبار مرتبط

نظرات شما