عضو خبرگان رهبری:

عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) اجتماع عظیم و جهانی اربعین را رقم‌زده است

عضو خبرگان رهبری گفت: عشق و دلدادگی به امام حسین (ع) اجتماع عظیم و جهانی اربعین را رقم‌زده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به ایام برپایی پیاده‌روی اربعین در کشور عراق اظهار داشت: جلوه و نمایش ویژه پیاده‌روی اربعین وحدت و همدلی ملت‌های مختلف است که به معنای واقعی کلمه نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: این وحدت و همدلی نه‌تنها در بین مردم کشورهای اسلامی بلکه در بین مردم ملت‌های دیگر نیز به‌راحتی قابل‌مشاهده است چراکه افرادی از ادیان مختلف نیز در این مراسم عظیم و مردمی شرکت می‌کنند.

دیرباز برپایی پرشور و مردمی این پیاده‌روی را موردتوجه قرارداد و افزود: در سال‌های اخیر این پیاده‌روی در ابعاد بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تری برپا می‌شود که نشان‌دهنده عمق معرفت و دین‌داری مردم آزادی‌خواه در دنیا به‌خصوص در کشورهای ایران و عراق است.

وی ادامه داد: در روایاتی که از ائمه و اهل‌بیت (ع) آمده، بارها بر روی این پیاده‌روی تأکید شده و بر اساس نظر علما و بزرگان حضور در این پیاده‌روی از مستجبات مؤکد است.

رئیس دانشگاه قم در خصوص عبارت" حب الحسین یجمعنا " نیز بیان داشت: این عشق و ارادت به امام حسین (ع) است که پیر و جوان، کودک و نوجوان و زن و مرد را به سمت کربلای معلی می‌کشاند.

وی افزود: در کنار این موضوع عشق و ارادت به امام شهیدان است که موجب شده شیعیان عراقی در خدمت به زوار اربعین این‌گونه سر از پا نشناسند و در خدمت‌رسانی به زائرین سنگ تمام بگذارند.

دیرباز تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین این روزها با شور و شوق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در حال برگزاری است و قطعاً این حرکت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12589
اخبار مرتبط

نظرات شما