تقاطع "کیوان‌فر" قم با بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرا می‌شود

اجرای تقاطع ترافیکی کیوان فر و خیابان امام خمینی(ره) با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان به‌زودی کلید خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اسفندماه سال گذشته بود که رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در هشتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی با انتقاد از اجرا نشدن پروژه تقاطع کیوان فر و خیابان امام خمینی نسبت به اجرای آن تأکید کردند.

عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم در این زمینه اظهار داشت: پس از بلاتکلیف ماندن این طرح و به تأخیر افتادن تصمیم‌گیری نهایی در مورد آن، شهردار قم روز گذشته نامه مفصلی را به مسئولان ذی‌ربط نوشته و موضوع در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه اجرای تقاطع یادشده یک مطالبه مدیریت شهری است و در طرح تفصیلی شهر قم نیز دیده‌شده است، اضافه کرد: شورای اسلامی شهر قم طرح مذکور را تصویب و در بودجه سال 97 شهرداری قم نیز اعتبار آن پیش‌بینی‌شده، به همین خاطر ما اعتقادداریم این پروژه باید مسیر خود را طی کند، و به لحاظ ضرورتی که برای شهر دارد نباید متوقف شود.

حجت‌الاسلام‌سید محمد آتش‌زر نیز ضمن انتقاد از موانع ایجادشده برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: کارهای مطالعاتی و همچنین تأمین اعتبار این تقاطع غیرهمسطح با مصوبه شورا انجام‌شده، ولی به‌واسطه مخالفت اعضای شورای ترافیک، اجرای آن به تعویق افتاده است.

آتش‌زر تأکید کرد: طرح احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان امام با 30 متری کیوان فر باید در ابتدای سال 98 آغاز شود.

محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم نیز گفت: طرح‌های ترافیکی و شهری بعد از طئ کردن روال قانونی و تصویب در شورای شهر و تخصیص بودجه نباید برای اجرا مانعی در مقابل داشته باشند.

اما آن‌گونه که معاون فنی و عمرانی شهرداری قم می‌گوید، ظاهراً مشکل اجرای این پروژه رفع شده و قرار است تا هفته آینده کلنگ احداث آن زمین بخورد.

علیرضا قاری قرآن  با اشاره به اینکه بحث برگزاری مناقصات تقاطع کیوان فر انجام‌شده است، اظهار داشت: برآورد ساخت این پروژه چیزی حدود 30 میلیارد تومان هزینۀ ‌احداث پروژه است و برآورد هزینۀ تملک و معارضات آن نیز تا الآن حدود 30 میلیارد تومان است.

وی بابیان اینکه پروژه بعد از رفت و شدهایی که از نظر کارشناسی و توجیهات فنی و نیازهای منطقه‌ای داشت، خوشبختانه مسائل خود را طی کرد و ما برای تقاطع 30 متری کیوانفر با خیابان امام خمینی(ره) اتخاذ پیمانکار کردیم، ‌افزود: این پروژه قالب زمان‌بندی یک و نیم ساله دارد و علاوه بر تقاطع کیوانفر و امام، امتداد زیرگذر تا محور زینبیه هم وجود دارد که یک پروژه شبیه به زیرگذر محمودنژاد و بسیج خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: اجرای این پروژه به صورت روباز در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده بود که مسائل طراحی آن انجام شد و خوشبختانه اخیرا پیمانکار آن انتخاب شد و ما طی یکی دو هفته آینده تحویل زمین را خواهیم داشت و بعد عملیات اجرایی و در سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه تقاطع کیوانفر و امام خمینی(ره) از پروژه‌هایی است که در سند بالادستی حمل‌و‌نقل و ترافیک به عنوان تقاطع غیرهم سطح دیده شده،‌ خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت محور امام خمینی(ره) و ورودی به سمت حرم مطهر، یکی از پروژه‌هایی است که ساماندهی این محور بحث امتداد ترافیک تا حرم مطهر را حل می‌کند.

در همین حال مجید اخوان  با اشاره به اینکه سه پروژه بزرگ عمرانی در حال ساخت وجود دارد، اظهار داشت: تقاطع چهارسطحه حضرت ولی عصر(عج)، تقاطع بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) و تونل جمهوری تا سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون برنامه‌و‌بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پیمانکار تقاطع خیابان کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره)‌ انتخاب شده است،‌ گفت: تجهیز کارگاه به زودی انجام خواهد شد که حدود 40 میلیارد تومان اجرای پروژه و حدود 60 میلیارد تومان تملک آن هزینه دارد.

شهرداری قم در حال حاضر چندین پروژه نیمه‌کاره بزرگ نیز‌ در دست احداث دارد از جمله فاز 4و5 عماریاسر، خیابان شهیدان برقعی، باغ پرندگان، تله‌سیژ، شهربازی، شهید کاظمی و مترو و منوریل به عنوام بزرگترین پروژه‌های شهری ... که اتمام آنها نیازمند صدها میلیارد تومان هزینه است.


انتهای پیام/
منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/12595
اخبار مرتبط

نظرات شما