تنها پارک ترافیک قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به احداث دو پارک ترافیک در آینده نزدیک، از بهره‌برداری تنها پارک ترافیک قم در اردوگاه ۱۵ خرداد که توسط شهرداری نوسازی شده است، از هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس ذاکریان  با اشاره به اینکه امسال دو میلیارد تومان برای احداث دو پارک آموزش ترافیک در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: جانمایی پارک‌ها انجام شده و در مرحله طراحی است که به‌محض پایان یافتن طراحی فاز دوم، اقدام به گرفتن پیمانکار و شروع به ساخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ما از ظرفیت‌های موجود غافل نبودیم و تا زمانی که بهره‌برداری از پارک‌ها صورت گیرد، اقدام به نوسازی پارک ترافیک آموزش‌وپرورش در اردوگاه 15 خرداد کردیم و نواقصی که در چراغ‌ها، آسفالت، خط‌کشی داشت برطرف کردیم و به‌طور کامل تجهیز شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه پارک آموزش ترافیک آموزش ‌و پرورش با همکاری شهرداری در حال حاضر به‌صورت ایمن آماده بهره‌برداری شده است، تصریح کرد: از هفته آینده دانش آموزان جهت آموزش‌های ترافیکی و توسعه فرهنگ ترافیک توسط کارشناسان راهور، به این پارک اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه درازمدت این است که نه تنها دو پارک آموزش ترافیک به‌زودی احداث شود که در برنامه پنج‌ساله تعداد این پارک‌ها افزایش پیدا کند و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

ذاکریان یادآور شد: آموزش مستقیم رفتار ترافیکی به کودکان و نوجوانان در محیط واقعی ترافیک، توأم با خطرات برای آن‌ها است، بنابراین بهترین روش مؤثر، آموزش‌های عملی بر اساس شبیه‌سازی یک محیط ترافیکی در پارک‌های ترافیک است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13013
اخبار مرتبط

نظرات شما