رئیس کمیسیون شهرسازی شورا خبر داد:

طرح‌های تشویقی شهرداری برای بافت‌های فرسوده شهر/ ضرورت افزایش پارکینگ های شهر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح‌های تشویقی شهرداری برای بافت‌های فرسوده شهر، گفت: اخذ پروانه تا ساخت دوطبقه در این بافت‌ها رایگان است و مجوز احداث یک طبقه بیشتر نیز به مالکان داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن محرری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه و عمران شهر قم اظهار داشت: ۲۰ اولویت مهم ازجمله تحقق برنامه‌ها و اهداف افق 1400 شهرداری قم در دستور کار کمیسیون شهرسازی و معماری شورا قرار دارد.

وی بابیان این‌که تملک املاک موجود در طرح‌های عمرانی و بازگشایی معابر قم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیسیون است، افزود: انجام تملک یکی از مهم‌ترین کارهای شهرداری‌های مناطق است که با جدیت دنبال می‌شود.
محرری ادامه داد: همواره سعی شده با بالاترین قیمت با مالکان به توافق برسیم و از این بابت جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

وی به تملکات صورت گرفته در پروژه خیابان جمهوری اشاره کرد و گفت: تملکات تونل امام حسین (ع) صورت گرفته و پروژه هم‌اکنون در حال انجام است و سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: 200 پلاک نیز در پروژه خیابان شهید برقعی در حال تملک است و به نظر می‌آید تا سال آینده تملک این پلاک‌ها به پایان برسد.

وی افزود: در خصوص میدان مطهری نیز تملکاتی تاکنون صورت گرفته بود و امسال با هماهنگی که با آستان مقدس حضرت معصومه (س) صورت گرفت کار تملک شروع شد و هم‌اکنون 7 پلاک تملک شده و 90 پلاک تجاری دیگر باقی‌مانده که نیاز به تزریق بودجه است.

محرری در خصوص پاساژ قائم نیز بیان داشت: مالک این پاساژ با توجه به اقدامات صورت گرفته می‌تواند مجوزهای لازم را اخذ کرده و اقدام با ساخت پاساژ کند.

وی بیان داشت: 1700 هکتار بافت فرسوده در شهر قم وجود دارد که بیشتر این بافت‌های فرسوده در منطقه یک است و برای افرادی که در این بافت‌ها اقدام به ساخت مسکن کنند شامل طرح‌های تشویقی شهرداری می‌شوند.

محرری بیان داشت: اخذ پروانه تا ساخت دوطبقه در این بافت‌ها رایگان است و مجوز احداث یک طبقه بیشتر نیز به مالکان داده می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: از سال‌های گذشته سازمان میراث فرهنگی کشور برای 168 شهر کشور بر اساس عکس‌های هوایی سال 35 بافت تاریخی تعریف کرده و بدون رعایت موارد قانونی محدوده‌ای بافت تاریخی را مشخص و ابلاغ کرده است.

وی بیان داشت: این اقدام موجب شده که ورود خودروهای آتش‌نشانی وامدادی به این محدوده‌ها با مشکل مواجه روبرو شود که باید این مشکلات مرتفع شود.

محرری افزود: باید این محدوده‌ها به‌صورت لکه‌ای و موردی شناسایی شود و کل یک محدوده را به این کار اختصاص ندهیم.

وی در خصوص پارکینگ نیز بیان داشت: در کوچه 7 خیابان دور شهر رایزنی‌هایی در حال انجام است تا پارکینگ در این منطقه ایجاد شود و علاوه بر این ایجاد پارکینگ‌های زیرسطحی در چند نقطه شهر نهایی شده است که به‌زودی اجرایی می‌شود.

محرری در پاسخ به سؤالی در خصوص پروژه خیابان فردوسی نیز گفت: تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده و باغی که در مسیر این پروژه وجود دارد فعلاً تعیین تکلیف نشده است.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/13176
اخبار مرتبط

نظرات شما