فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم:

بسیج معادلات منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است/بسیج الگویی برای ملت های آزاده است

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم با اشاره به برگزاری یادواره شهید زین الدین در گلزار شهدا در 27آبان ماه، گفت: بسیج امروز یک نمونه و الگو برای همه ملت های آزاده دنیا است و بسیاری از معادلات منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار سید محمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرار رسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: در آستانه سالگرد چهلمین سال تاسیس بسیج قرار داریم.

وی ادامه داد: بسیج تفکر، انگیزه و پدیده نوظهوری است که بسیاری از معادلات منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

فرمانده سپاه قم با اشاره به حضور تفکر بسیج و بسیجی در دفاع مقدس، گفت: بسیج امروز یک نمونه و الگو برای همه ملت های آزاده دنیا است؛ بسیاری از کشورهای دنیا از تفکر بسیجی، سازمان بسیج، لباس و سربند بسیج هم الگو گرفته و در حوزه جغرافیای خود عملیاتی کرده اند.

وی عنوان داشت: نقش بسیج در مقاطع مختلف مخصوصا در دوران دفاع مقدس کاملا مشخص است و امروز می بینیم که جغرافیای شهادت بسیجیان در دوران دفاع مقدس مورد توجه مردم قرار گرفته است .

سردار شاهچراغی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای دیگر در راهیان نور شرکت می کنند، گفت: آن چیزی که این روز ها در بسیج بیشتر جلوه می کند نقش بسیج در خدمت رسانی است.

وی خاطرنشان کرد: در چندسال گذشته حوادث طبیعی مانند زلزله کرمانشاه، سیل  و اخیرا هم زلزله آذربایجان شرقی رخ داد که در همه این اتفاقات اولین مجموعه حاضر برای کمک رسانی بسیج بوده است.

فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه حضور در این عرصه ها صرفا تبلیغی و نمایشی نیست، گفت: در سیل لرستان همه نهاد حضور داشتند که بسیج هم در آن مناطق به خدمت رسانی پرداخت.

وی اضافه کرد: در روستاهای لرستان حدود 113 واحد مسکونی روستایی توسط بسیجیان قم ساخته خواهد ؛ بسیجیان قمی در 24 روستای لرستان مشغول خدمت رسانی هستند.

سردار شاهچراغی بااشاره به اینکه بسیج قائل به حد و مرز نیست، افزود: بسیج یعنی حضور مردم برای مردم است.

وی افزود: سپاه قم در مناطق شمالغرب ماموریت برقرار امنیت را دارد که  بخشی از این ماموریت توسط بسیجیان  همین استان انجام می شود.

فرمانده سپاه قم با اشاره به برگزاری یادواره شهید زین الدین، گفت: دوشنبه 27 آبان ماه یادواره شهید زین الدین و سرداران و شش هزار شهید استان قم بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی عنوان داشت: در این هفته غباروبی از مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بسیجیان، جشنواره جهادگران علم و فناوری، رزمایش دو روزه فضای مجازی، گشت های عملیاتی رضویون و برخی برنامه های دیگر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/13522
اخبار مرتبط

نظرات شما