سیستم آموزشی نسل جوان را برای کار کردن آماده نمی‌کند

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان گفت: افراد چه تحصیل کنند و چه بی‌سواد باشند محتاج شغل هستند که این سیستم آموزشی اشتباه موجب شده است تا نگرانی‌هایی در حوزه تحصیل نسل جوان به وجود آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آل اسحاق  در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در سالن جلسات امام جواد استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع اشتغال قشر تحصیل کرده نگرانی اصلی بحث اشتغال است، ابراز کرد: این مشکل نه‌تنها در استان قم بلکه در بسیاری از استان‌های کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی نسل جوان را برای کار کردن آماده نمی‌کند، اظهار کرد: افراد چه تحصیل کنند و چه بی‌سواد باشند محتاج شغل هستند که این سیستم آموزشی اشتباه موجب شده است تا نگرانی‌هایی در حوزه تحصیل نسل جوان به وجود آید.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه آموزش‌های لازم در خصوص اشتغال باید به جوانان داده شود، مطرح کرد: در تمام برنامه‌های تبلیغی که انجام می‌شود افرادی به عنوان الگو انتخاب می‌شود، در حوزه کارآفرینی نیز برای تغییر نگرش و اثبات شدنی بودن کارها باید جوان‌های کارآفرین سطح استان به عنوان الگو انتخاب شوند.

وی افزود: در سطح کشور اتفاق‌های عجیبی توسط جوانان رقم می‌خورد که تنها با شنیدن آن‌ها امید بسیاری به آینده پیدا خواهیم کرد.

آل اسحاق ادامه داد: دانش کارآفرینی در کشور یک دانش بومی نیست و هر دانشی فرهنگ خاص خود را دارد، در نتیجه لازم است افرادی که در این حوزه متخصص هستند در عرصه کارآفرینی نیز تفکر داشته باشند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13559
اخبار مرتبط

نظرات شما