ملی‌‌پوش قم در اردوی مسابقات آسیایی 2020

ووشوکار قم با کسب مدال و درخشش در پیکارهای انتخابی تیم ملی ووشو بزرگسالان ایران به اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سال‌ها بود که قم در بخش مردان و زنان تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های برون‌مرزی هیچ نماینده‌ای نداشت اما امسال این طلسم شکسته شد و با عضویت مهدی اکبری‌مقدم در ترکیب تیم ملی جوانان ایران و حضور وی در رقابت‌های قهرمانی آُسیا، ووشو قم یک بار دیگر ابراز وجود کرد.

ووشوکاری که این طلسم را در سال 1398 و بعد از نزدیک به یک دهه شکست، مهدی اکبری‌مقدم است که با درخشش در مسابقات قهرمانی جوانان ایران و عضویت در ترکیب تیم ملی جوانان ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا در شرق قاره کهن اعزام شد و با کسب مدال طلا برای ووشو قم در آسیا افتخار آفرین شد.

بعد از این دستاورد مهم، نوبت به پیکارهای انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران رسید و ووشوکاری که حدود یک دهه قبل در مسابقات جوانان جهان در ماکائو به مدال نقره دنیا دست یافته بود یعنی امیر نجفی‌پور با ایستادن در جایگاه سوم، ضمن کسب نشان برای ووشو قم سهمیه تیم ملی را به دست آورد.

این در حالی است که با برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو، مسابقات ووشوی قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش مردان به میزبانی هیات البرز به انجام رسید و 405 ووشوکار در قالب 35 تیم از استان‌های مختلف کشور در دو بخش ساندا و تالو به رقابت پرداختند که نجفی‌پور از قم در ساندا برنز گرفت.

نفرات برتر این مسابقات علاوه بر کسب مدال جواز حضور در مرحله نخست اردوی تیم ملی بزرگسالان را کسب کردند، اردویی که برای حضور تیم ملی ووشوی ایران در مسابقات سال آینده قهرمانی آسیا در هند تشکیل می‌شود و امیر نجفی‌پور نیز تنها نماینده قم در این اردو خواهد بود.

امیر نجفی‌پور در وزن منهای 60 کیلوگرم مسابقات ووشو قهرمانی بزرگسالان ایران و انتخابی تیم ملی بعد از سعید جاوید از هیات اردبیل و  عیسی آرسیون از هرمزگان در جایگاه سوم قرار گرفت، در حالی که با پایان این پیکارها و در مجموع دو بخش ساندا و تالو تیم زنجان با پنج مدال طلا و یک برنز قهرمان شد و قم فقط یک برنز توسط نجفی‌پور به دست آورد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13632
اخبار مرتبط

نظرات شما