معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

اخلاق و تقوا در خانواده منجر به کاهش طلاق می شود

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور بااشاره به اینکه تقوا، صبوری و سازش را دنبال دارد، گفت: اخلاق و تقوا در خانواده منجر به کاهش طلاق می شود.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به نقش خانواده در کاهش طلاق درجامعه، اظهار داشت: یکی از آسیب هایی که امروز جوامع را تهدید می کند بحث فروپاشی و تزلزل در خانواده است.
وی ادامه داد: خداوند برای بنای خانواده در تشکیل، تحکیم و مراقبت اهمیت بسیاری قائل شده است.
معاون فرهنگی جامعه الزهرا گفت: خانواده محلی است که اگر خوب بنا شود باعث می شود به تنش و تزلزل کمتر مبتلا شود.
وی اضافه کرد: خانواده مستحکم خانواده ای است که دارای نقطه تعادل است یعنی اگر هم تهدیدی درآن به وجود بیایید قوام اعضای خانواده باعث می شود فروپاشی در آن اتفاق نیفتد.
این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه در خانواده متعادل طلاق کمتر رخ می دهد، خاطرنشان کرد: باید آموزش های مهارتی برای تشکیل خانواده متعادل و خوب را داشته باشیم .
وی افزود: این آموزش ها باعث می شود خانواده کمتر دچار طلاق شود حال این طلاق برای خانواده هسته ای یعنی زوجین است؛ برای خانواده نیمه گسترده ، مراقبت پدر و مادرها بر زندگی فرزندان از جهت مشاوره و حمایت است و در خانواده ها گسترده لایه های بالاتر مانند ریش سفید ها است .
ظهیری عنوان داشت: بیشترین طلاق ها در 5سال ابتدایی زندگی زوجین رخ می دهد و با اولین اختلاف به دادگاه مراجعه می کنند و لایه هایی که باعث می شود این اختلاف به بیرون نشر پیداکند باعث گسترده و عمیق تر شدن اختلافات می شود .
وی در ادامه با اشاره به مسئله اخلاق و تقوا در خانواده ، گفت: وقتی نتوانسته ایم مقدس بودن خانواده را به زوجین جدید نشان دهیم در زمانی که این تقدس فرومی ریزد فروپاشی زودتر اتفاق می افتد.
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تاکید کرد: در خانواده هایی که خانواده مقدس است و اخلاق و تقوا در آن وجود دارد تزلزل و فروپاشی خیلی دیرتر اتفاق می افتد و صبوری و سازگاری بیشتر است .
وی گفت: آمار طلاق در پنج سال اول مخصوصا در سال اول زندگی زوجین به دلایل نبود صبوری و سازگاری بیشتر است.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/13950
اخبار مرتبط

نظرات شما