قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

سخنرانی‌های دهه بصیرت به محلی برای تبلیغات انتخاباتی تبدیل نشود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری آیین‌های دهه بصیرت گفت: باید از این ظرفیت برای حضور حداکثری مردم در انتخابات استفاده کنیم، ولی تریبون‌های ما نباید به سمت هیچ گروه و جریانی برود و در سخنرانی‌ها مصلحت کشور را در نظر بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نصرت‌الله لطفی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و دهه مبارک فجر در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) در قم، اظهار داشت: دهه بصیرت امسال به دلیل نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی از حساسیت خاصی برخوردار می‌باشد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی بدون اشاره به نام سخنران و زمان دقیق مراسم، بیان داشت: ویژه‌برنامه بزرگداشت حماسه ۹ دی امسال نیز مانند سال‌های گذشته در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌شود و پس از پایان سخنرانی، آحاد مختلف مردم به‌طرف میدان شهدا راهپیمایی خواهند کرد.

وی گفت: امسال برای تدارک و پیش‌بینی برنامه‌های دهه‌های بصیرت و فجر ۲۳ کارگروه با عضویت ارگان‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی در کشور فعال‌شده است.

وی همچنین ۹ دی را مناسبتی سراسری، درس‌آموز و عبرت‌آموز توصیف کرد و افزود: بزرگداشت این حماسه تاریخی که منجر به شکست یک فتنه استکباری شد، امسال با توجه به وقایع اخیر در کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

در نهم دی‌ماه سال ۸۸ مردم تهران و سایر استان‌های کشور در اعتراض به فتنه ایجادشده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند.

وی بابیان اینکه دهه بصیرت باید به فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت و نقش رهبری در عبور از فتنه‌ها تبدیل شود، گفت: بر همین اساس امسال «یوم‌الله ۹ دی مظهر بصیرت، ولایت مداری و عبور از فتنه‌ها» به‌عنوان شعار این دهه انتخاب‌شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور و حضور به‌موقع مردم درصحنه یادآور شد: آنچه در این حوادث رخ داد، چیزی جز بصیرت و ولایت مداری در عبور از فتنه‌ها نبود.

به دنبال تغییر نظام پرداخت یارانه به بنزین و اصلاح قیمت آن، گروه‌هایی از مردم برخی شهرهای کشور در اعتراض به این موضوع تجمع‌های خیابانی برگزار کردند. این تجمع‌ها در برخی شهرها با سوءاستفاده اغتشاشگران آموزش‌دیده، به خشونت کشیده و منجر به تخریب اموال عمومی و حمله به مراکز دولتی، حوزه‌های علمیه و بانک‌ها شد.

لطفی همچنین با اشاره به واقعه قیام تاریخی و خونین مردم قم در ۱۹ سال ۵۶ گفت: باید با تبیین این واقعه فرصت عبور عزت مندانه از پیچ‌های تاریخی را فراهم کنیم.

وی بر استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف به‌ویژه حرم حضرت معصومه (س)، مصلای قدس و حلقه‌های بصیرتی پایگاه‌های مقاومت بسیج برای برپایی باشکوه برنامه‌های دهه بصیرت ازجمله دیدار سالانه مردم قم با رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

وی گفت: ۱۹ دی نمادی از عشق و ارادت مردم قم به رهبری است به‌گونه‌ای که ما جوابگوی تقاضاهای مردم برای شرف یابی برای دیدار با معظم له نیستیم.

لطفی با تاکید بر اینکه ما سعی می‌کنیم از هر قشری از جامعه نماینده‌ای را در این دیدار داشته باشیم، گفت: باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا یک کاروان باشکوهی را شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز بابیان اینکه حضور قشرهای مختلف مردم قم در دیدار با رهبری موضوع مهمی است، افزود: با توجه به اینکه حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و اهالی رسانه تشکیل می‌شود، انتظار داریم، این حوزه نیز به‌صورت ویژه دیده شود.

سید موسی حسینی کاشانی بابیان اینکه برای این دیدار ما حاضریم یک دستگاه اتوبوس در اختیار قرار دهیم، بیان داشت: امسال نیز برای چاپ بروشور آمادگی داریم ولی باید محتوای آن توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مشخص شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14214
کلیدواژه: انتخابات بصیرت قم
اخبار مرتبط

نظرات شما