مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم:

حمل‌ونقل عمومی در قم با ریزش مسافر روبرو شده است / خطوط اتوبوسرانی اصلاح می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم بابیان این‌که خطوط اتوبوسرانی اصلاح می‌شود، گفت: حمل‌ونقل عمومی در قم با ریزش مسافر روبرو شده است که باید افزایش یابد.

امیر یزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به این‌که اولویت این سازمان نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی است، اظهار داشت: در طی دو سال اخیر و با افزایش فشارهای اقتصادی دشمنان نظام قیمت اتوبوس به‌صورت چشمگیری افزایش یافت که همین اتفاق کار ما را سخت‌تر کرد.

وی بابیان این‌که صنایع خودروسازی نیز شامل تحریم هستند، افزود: در این شرایط شرکت اتوبوسرانی به سمت اورهال اتوبوس‌های موجود رفتیم و طی قراردادی اقدامات لازم در حال انجام است و این خودروها بعد از تجهیز شدن وارد چرخه حمل‌ونقل مسافر می‌شوند.

یزدی ادامه داد: 250 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز همین روند را طی می‌کنند و بعد از بازسازی و گذراندن تست‌های فنی امکان جابجایی مسافر را خواهند داشت.

وی به تعداد اتوبوس‌های فعال اشاره کرد و بیان داشت: کل اتوبوس‌های موجود 530 دستگاه است و که برای رسیدن به استانداردهای لازم 100 دستگاه کسری داریم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تأکید کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و اتوبوس‌های لازم نیز به تعداد 52 دستگاه خریداری‌شده است.

وی یکی از مشکلات موجود درزمینهٔ حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص اتوبوس را ریزش مسافر عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون درصد استفاده از حمل‌ونقل عمومی از 18 درصد به 6 درصد رسیده است که با توجه به آلودگی هوا و همچنین ترافیک موجود باید برای آن چاره‌اندیشی صورت بگیرد.

یزدی افزود: در این زمینه سازمان اتوبوسرانی نیز برنامه‌های مختلفی دارد که یکی از این برنامه‌ها کاهش مدت‌زمان انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس است درحالی‌که تاکنون مبنای کار این بوده که مسافر زیاد شود نه این‌که سروقت برسد که قطعاً تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این درفروش کارت‌های اتوبوس رانی نیز مشکلی وجود ندارد و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی ابراز داشت: تغییرات اساسی نیز در خطوط انجام‌شده است به‌طوری‌که 28 خط شعاعی را برنامه‌ریزی کردیم که در ادامه این خطوط شعاعی به رینگ اصلی شهر متصل می‌شوند.

وی به راه‌اندازی خطوط ویژه نیز اشاره کرد و بیان داشت: یک خط ویژه از میدان شهدای 72 تن به پردیسان که تنها در 4 ایستگاه توقف خواهد داشت نیز در نظر گرفتیم.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14312
اخبار مرتبط

نظرات شما