زاهدی: مشکلات کشور ریشه در افرادی دارد که با ترساندن مردم روی کار آمدند

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: مشکلاتی که امروز گریبانگیر کشور شده، ریشه در افرادی دارد که با شعارهای فریبکارانه و ترساندن مردم از دیوارکشی خیابان‌ها بر سر کار می‌آیند و پس از تکیه زدن بر تخت قدرت، دست رد بر سینه منتقدین می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد مهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 1 دی 98) مجلس گفت: ما در مواد مختلفی از قانون برنامه ششم موضوع خدمات‌رسانی به ایثارگران و خانواده شهدای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصوب کردیم که دولت مکلف به اجرای آن بود. ما متاسفانه تاکنون اقدام شایسته‌ای در این باره انجام نداده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: شرایط این روزهای اقتصاد کشور نگران‌کننده است و ما به هیچ وجه راضی به زمین خوردن دولت نیستیم؛ چراکه همه ایرانی و مسافر یک کشتی هستیم.

وی ادامه داد: جناب آقای روحانی! بارها به شما و دولتمردانتان اعلام کردیم که آماده کمک به شما هستیم و حاضریم تجربیات همکارانم در دولت نهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار شما بگذاریم، اما کو گوش شنوا؟

زاهدی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که اکنون گریبانگیر کشور شده، یقینا ریشه در مدیریت مدیرانی دارد که فقط شعار می‌دهند ولی در عمل نشانه‌ای از آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌بینیم. این مشکلات ریشه در 32 سال اشرافی‌گری مدیرانی دارد که در کنار مردم بودن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه نکرده‌اند و از درد مردم بی‌خبرند.

نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: مشکلات ریشه در افرادی دارد که با شعارهای فریبکارانه و ترساندن مردم از دیوارکشی خیابان‌ها و جنگ‌های خیالی بر سر کار می‌آیند و زمانی که بر تخت قدرت تکیه می‌زنند، دست رد بر سینه منتقدین دلسوز زده و آنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با الفاظی همچون افراطی، تندرو، بی‌شناسنامه، دلواپس، بیسواد و شستن دست و صورت با صابون خطاب می‌کنند.

وی ادامه داد: مشکلات ریشه در افکار و قلوبی دارد که به جای آنکه مالامال از عشق به کشور، اسلام عزیز و مردم نجیب شریف کشور داشته باشد، دل علاقه به باورهایی دارد که به مدیریت و توانایی جوانان بی‌اعتماد و از ظرفیت داخلی غافل است و هر گونه پیشرفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تنها در سازش و همراهی با غرب و استکبار می‌داند.

زاهدی خاطرنشان کرد: بله، برداشته شدن تحریم‌ها خواسته همه ملت است، ولی از دولتمردان می‌پرسیم آیا رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه، سیل‌زدگان خوزستان و گلستان و کوت عبدالله، مدیریت بازار ارز، مدیریت قیمت اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، گوجه‌فرنگی و آلودگی هوا، تولید خودروهای بی‌کیفیت، عدم برخورد با کارخانه‌های آلاینده واقعا در گرو برداشته شدن تحریم‌هاست یا ریشه در بی‌تدبیری برخی مدیران ارشد کشور دارد؟

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: اکنون که کشور با صدها مشکل که البته با مدیریت جهادی و انقلابی قابل حل است، درگیر شده، برخی سیاسیون حامی دولت قصد فرار از پاسخگویی دارند و سخن از کناره‌گیری ریاست جمهوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به زبان می‌آورند که جای بسی تاسف و شگفتی است.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور! حاصل بی‌تدبیری چند ساله، افزایش و رکود، کاهش رشد اقتصادی و افزایش شکاف طبقاتی بوده شما عهد کردید که تورم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تک‌رقمی کنید که نکردید. گفتید از رکود عبور می‌کنیم که نکردید. دیدیم چطور تورم و گرانی و رکود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رکورد زدید.

زاهدی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور! از وعده‌های 100 روزه شما هم که هیچ خبری نیست و اکنون که بیش از 2 هزار روز از آغاز دولت‌تان گذشته و روزهای پایانی عمر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سپری می‌کند، دولت چه ارمغانی برای ملت داشته؟

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: در طول 6 سال و نیم گذشته از عمر دولت، سفره‌های مردم هر روز کوچک‌تر و سفره‌های برخی نورچشمی‌ها بزرگ‌تر شد. قرار بود چرخ زندگی مردم بچرخد، اما آقای روحانی! دولت شما چوب لای چرخ زندگی مردم کرد. آقای روحانی! مردم با شما صادق بودند، اما در مقابل صداقت مردم، شما چه کردید؟ آیا راستگو بودید؟‍! مردم با شما پیمان بستند و قرار بود شما خادم آنها باشید، اما شما نگاه‌تان به غرب بود، آیا واقعا با مردم صادق بودید؟

وی افزود: جناب رئیس‌جمهور! در بی‌برنامگی‌های دولت، ما شاهد تصمیماتی بوده‌ایم که آسیب‌های جدی به منافع ملی وارد کرده است، آیا از مافیای دارو و تجهیزات پزشکی خبر داشتید؟ آیا از توزیع نابسامان داروهای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج مطلع بودید؟ آیا از بی‌توجهی دولت‌تان در اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران باخبرید؟

زاهدی خاطرنشان کرد: جناب آقای روحانی! مردم در مضیقه و فشار هستند و در زندگی روزمره خود مانده‌اند. با کدام عملکرد توانستید رونق اقتصادی ایجاد کنید که به اعتراف خودتان امروز 64 میلیون نفر از مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واجد شرایط دریافت بسته‌های حمایتی و یارانه معیشتی می‌دانید. گفتید کاری خواهم کرد که دیگر مردم به یارانه‌ها نیازی نداشته باشند، اما امروز علاوه بر یارانه 45 هزار تومانی، بسته حمایتی دیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم به آن افزودید و مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از گذشته نیازمند کردید.

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: قرار بود 50 میلیون ایرانی از سهام کارخانه‌ها تحت عنوان سهام عدالت بهره‌مند شوند و از سهام‌داری خود لذت ببرند. سهام کارخانه‌ها و شرکت‌ها کجا، و ادعاهای پرداخت یارانه معیشتی به 64 میلیون نفر کجا. تازه چگونه است که هرجا می‌رویم مردم از عدم واریز یارانه معیشتی صحبت می‌کنند.

وی در پایان گفت: از شما خواهش می‌کنم مقرر فرمایید حداقل نام 18 میلیون سرپرست خانوار یارانه‌بگیر معشیتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنند تا صدق گفتارتان مشخص شود.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14411
اخبار مرتبط

نظرات شما