۱۴۸ واحد عطاری در قم مجوز دارد

فرمانده انتظامی شهرستان قم بابیان اینکه حدود ۲۸۰ واحد عطاری در این استان وجود دارد که قابل قیاس با سایر استان‌ها نیست، گفت: از این تعداد عطاری در سطح استان، ۱۴۸ مورد دارای مجوز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ مراد حسین جعفریان عصر یکشنبه در همایش «یاریگران زندگی» که ویژه صنف عطاری‌های استان قم در سالن اقتصاد مجتمع اداری اصناف با عنوان «هر عطار، یک یاریگر زندگی» برگزار شد، با تاکید بر لزوم آشنایی صنوف گوناگون با قانون افزود: وظیفه ما در نیروی انتظامی، تحقق تامین امنیت پایدار برای تک‌تک افراد جامعه است.

وی با اشاره به لزوم بازرسی، رعایت ساعت کاری و اخذ مجوز قانونی اظهار کرد: با ۱۶ واحد عطاری متخلف در سطح شهر قم به دلیل فروش مواد مخدر، برخورد انتظامی صورت گرفته است.

هر کس سهم خود را در «مسئولیت اجتماعی» ادا کند    

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم نیز در این همایش، با تاکید بر مساله اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به صنوف مختلف در این زمینه گفت: در اجرای طرح «یاریگران زندگی» ما را یاری کنید و در این طرح ملی همکاری‌های لازم را با مسئولان داشته باشید.

ابوالفضل شریفی با تاکید بر رعایت حریم قانون و اخذ مجوز برای فعالیت صنفی تصریح کرد: برای حفظ امنیت در جامعه و پاک بودن آن، باید هر کس سهم خود را در «مسئولیت اجتماعی» ادا کند.

وی بابیان اینکه برای جلوگیری از اعتیاد نیازمند مشارکت همه قشرهای جامعه هستیم، اظهار کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر تعدادی جانباز و نیز ۱۶ شهید در این استان تقدیم انقلاب اسلامی شده است. 

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در این همایش قصد داریم از تمام ظرفیت‌ها برای کنترل و کاهش آسیب اعتیاد استفاده کنیم و یکی از صنف‌هایی که در این زمینه می‌توانند یاریگر ما باشد، صنف عطاری است. 

شریفی با تاکید بر ضرورت آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از اعتیاد، بر برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای قشرهای گوناگون جامعه ازجمله صنوف مختلف تاکید کرد.

وی گفت: طرح «یاریگران زندگی» طرح محوری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری است که در تمام زمینه‌ها با بهره‌گیری از همه امکانات دولتی و غیردولتی به دنبال کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و محیط‌های کار است.

وی بابیان اینکه این طرح در جوامع هدف در حال اجراست، افزود: کل راهکارها و اقدام‌هایی که دستگاه‌های استانی برای کنترل و کاهش آسیب اعتیاد انجام می‌دهند در قالب طرح «یاریگران زندگی» انجام می‌شود. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم گفت: در این همایش نیز که با مشارکت عطاران برگزار شد، این تقاضا را داریم تا همه آحاد جامعه در داشتن جامعه‌ای پاک، ما را یاری کنند.  

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد مومنی از قضات دادگستری قم در این همایش، توضیحاتی در رابطه با صنف عطاری و قوانین مرتبط با آن ارائه داد و گفت: نمی‌توانیم الزاما بگوییم که هر عطاری که عطاری دارد، حکیم است؛ چون تخصص و علم عطاری، علم خاص است.

وی بابیان اینکه بر اساس قانون بحث حکیم از صنف عطاری خارج‌شده است، افزود: عطاری به مکانی گفته می‌شود که گیاهان خشک را که جنبه دارویی دارد را در معرض فروش قرار می‌دهد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14415
کلیدواژه: پلیس مجوز عطاری صنوف
اخبار مرتبط

نظرات شما