مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم:

دو پایانه جنوب و شمال در شهر قم احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: ساخت پایانه جنوب مصوب شده و تنها نیازمند واگذاری زمین هستیم و علاوه بر این کار مطالعاتی ساخت پایانه شمالی نیز آغازشده است.

رضا پوریا فر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار سرویس از پایانه‌های استان جابجایی مسافر داشتیم، اظهار داشت: از این تعداد 2 هزار و 400 سرویس به مرز مهران داشتیم که درمجموع ۷۸ هزار زائر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این از 6 پایانه فعال در شهر قم 218 هزار نفر به مشهد مقدس و 217 هزار نفر نیز به مرزهای مشترک با کشور عراق جابجایی مسافر داشتیم.

پوریا فر بابیان این‌که جلوگیری از ایجاد پایانه‌های محلی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان است، تصریح کرد: برای جلوگیری از این کار گشت‌های بازرسی فعال خواهد شد تا جابجایی مسافر به‌صورت قانونی انجام شود.

مدیرعامل پایانه‌های مسافربری و حمل‌ونقل به ایجاد دو پایانه جدید در استان اشاره کرد و گفت: ساخت پایانه جنوبی مصوب شده و پیگیر واگذاری زمین برای شروع احداث آن هستیم.

وی ادامه داد: در طرح جامع ترافیک شهری، پایانه شمالی نیز برای شهر در نظر گرفته‌شده است که کار مطالعات آن شروع‌شده است.

پوریا فر انتقادات صورت گرفته در خصوص وضعیت نامناسب سه‌راه خرمشهر در ورودی شهر قم را درست دانست و ابراز داشت: در ورودی شهر از سمت سلفچگان در سه‌راه خرمشهر نیز زیرساخت‌های لازم انجام‌شده است که خودروها وارد پایانه شوند اما شورای ترافیک با ورود اتوبوس به این پایانه موافقت نکرده است.

وی مشکلات میدان شهدای 72 تن را موردتوجه قرارداد و گفت: این میدان مشکلات زیادی دارد و مصوب شد که سوهانی‌ها و سایر صنوف از این مکان جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل پایانه‌های مسافربری و حمل‌ونقل تصریح کرد: سیمای و منظری که این میدان دارد نیز شایسته قم نیست و باید در این زمینه نیز تصمیم‌گیری‌های لازم صورت بگیرد.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14439
اخبار مرتبط

نظرات شما