فراخوان عکس «قم، شهر من» منتشر شد

مسابقه عکس «قم، شهر من» که از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و حوزه هنری قم برگزار می شود، فراخوان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم از پوستر فراخوان عکس «قم شهر من» با حضور اعضای این کمیسیون و جمعی از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی استان رونمایی شد.

در این مراسم ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و محمد مهدی بهمنی مسئول برگزاری این فراخوان عکس، اهداف برگزاری و بخش‌های مختلف فراخوان از قبیل نحوه ارائه آثار و کیفیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی را برای حاضران تشریح کردند.

این مراسم  با حضور حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و ... برگزار شد.

متن فراخوان عکس «قم، شهر من» به این شرح است:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و حوزه هنری استان قم با هدف ترغیب عکاسان استان به فعالیت در فضاهای شهری با موضوع «شهر قم» فراخوان عکس می‌نماید. این فراخوان در واقع کنکاشی‎ست به قصد دیده‌شدن تصاویری که نمایشگر قم امروز باشد و به بیننده تصویری فراتر از کلیشه‌ی ارائه شده از شهر، دهد.

موضوعات فراخوان:

فضاهای شهری از قبیل؛ فضاهای عمومی تا بناهای شخصی، بافت‌های شهری، محله‌ها، نمای ساختمان‌ها، خیابان‌ها و سازه‌های شهر قم و ...

هویت شهری: نسبت قم امروز با گذشته شهر، زیست شبانه در شهر قم، مشاغل، اماکن مذهبی و غیر مذهبی، بازارهای روز، آیین‌ها و مراسم‌هایی که مشخصه شهروندان قمی است و ...

فرهنگ شهروندی: چالش‌های زندگی و سکونت در قم امروز، معضلات شهروندی و ...

 

شرایط:

هر عکاس می‌تواند 15 اثر به نشانی ایمیل qom.shahreman.pic@gmail.com ارسال نماید.

عکس‌ها می‌بایست موقعیت موجود شهر قم را به نمایش بگذارند.

ویرایش عکس تا حدی مجاز است که به سندیت آن خدشه‌ای وارد نشود.

عکس‌های ارسالی می‌بایست حداکثر 500 کیلوبایت حجم و فرمت Jpeg داشته باشند. پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به نمایشگاه، فایل عکس در ابعاد مطلوب برای چاپ مطالبه می‌شود.

برگزارکنندگان ارسال‌کننده عکس را صاحب اثر می‌داند و هرگونه مسئولیت در این مورد بر عهده ارسال کننده می‌باشد.

عکس باید به نام و نام خانوادگی عکاس و شماره عکس نامگذاری شود مثال   mehdiahmadi1، mehdiahmadi2 ، ...

عکاسان می‌بایست به همراه ارسال عکس، شماره تلفن همراه خود را در متن ایمیل ارسالی درج کنند.

مهلت ارسال اثر:

30 دی ماه 1398

 

مزایا شرکت در فراخوان:

آثار در قالب نمایشگاه در شهر قم و یا دیگر شهرها به نمایش گذاشته خواهند شد و برای صاحب اثر گواهی حضور در هر نمایشگاه صادر خواهدشد.

از 6 نفر صاحبان آثار برتر (در هر بخش موضوعی 2 نفر) تقدیر می‌شود و هدیه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان به برگزیدگان اهدا خواهدشد.

آثار با درج نام صاحب اثر در محصولات فرهنگی مرتبط از قبیل انتشارات، تابلوهای شهری و ... منتشر می‌شود.

امکان شرکت در کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید صاحب نام در حوزه موضوعات شهر و شهروندی.

 

کارگاه‌ها:

کارگاه‌ها با هدف استفاده از تجربیات عکاسان مطرح و موفق کشور به منظور آشنایی با تجربیات شخصی آنها و به شکل نشست تئوری و تور عکاسی برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری کارگاه‌ها متعاقبا اعلام خواهدشد.

علاقمندان برای اطلاع از اخبار فراخوان و کارگاه‌ها می‌توانند به پایگاه خبری حوزه هنری قم به نشانی www.artqom.ir مراجعه کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14441
اخبار مرتبط

نظرات شما