هشدار به ساکنین حاشیه رودخانه‌ها

فرماندار پلدختر ضمن هشدار به ساکنان حاشیه رودخانه ها گفت: با توجه به اخطاریه مدیریت بحران و سازمان هواشناسی استان در خصوص بارش باران، شهروندان ساکن در حاشیه رودخانه ها مراقب بروز سیل باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن رضاییان اظهار داشت: ضمن هشدار به ساکنان حاشیه رودخانه ها باید تمام نیروهای امدادی ، راهداری ، پلیس راه و راهور شهرستان پلدختر با توجه به هواشناسی مبنی بر افزایش شدت بارندگی ها در منطقه ، تمهیدات لازم جهت رویارویی با هرگونه حوادث احتمالی اتخاذ کنند.

وی بر لزوم رعایت نکات ایمنی در محورهای کوهستانی تاکیدکرد و افزود: توصیه می شود همشهریان هنگام تردد در مناطق پرخطر و کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت ، از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها و حاشیه مسیل ها خودداری کنند.

فرماندار پلدختر همچنین به پیمانکاران و کارکنان پروژه های بستر رودخانه توصیه کرد: در راستای  رعایت جوانب احتیاط ماشین آلات و تجهیزات کارگاهی خود را به خارج از بستر رودخانه منتقل کنند.

وی افزود: مردم جهت احتیاط هنگام بارندگی از ایستادن و پارک کردن خودروهای خود در مسیر کانال های آببرو محل سیلاب خودداری کنند.

رضاییان یادآورشد: عشایر و روستاییان منطقه ضمن دوری از حاشیه رودخانه ها از اسکان احشام و دام های خود در مسیر آبها وکشاورزان از اتراق در مسیل ها و دره ها جهت جلوگیری از حوادث ناگوارخودداری کنند.

فرماندار پلدختر از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست با اطلاع رسانی به موقع بروز هرگونه حوادث احتمالی ناشی از به راه افتادن سیلاب و آبگرفتگی در معابر را به ساکنان اعلام دارند.


انتهای پیام/
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/14660
اخبار مرتبط

نظرات شما