فراخوان عکس «قم، شهر من» تاریخ را ثبت می کند

رئیس حوزه هنری استان قم گفت: فراخوان عکس «قم، شهر من» می‌تواند یک ثبت تاریخی را رقم بزند تا آیندگان از وضعیت گذشته شهر خود مطلع شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مهدی سیدین‌نیا با اشاره به انتشار فراخوان مسابقه عکس «قم، شهر من» با بیان اینکه قم شهری رو به توسعه و اتفاقات خیلی خوبی در حال رقم خوردن در این شهر است، اظهار کرد: قم، گذشته تاریخی خیلی خوبی دارد و امیدوار هستیم بتوان در این مسیر پیوستی به گذشته و رو به آینده، حرکت خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: عکس، یک فرم است که از لحظه‌ای گرفته می‌شود و آن را در تاریخ ماندگار می‌کند و اگر رشد متوازن بین گذشته و آینده پیش نیاید، ما را دچار خدشه و تلاطم می‌کند و همچنین در آرامشی که قرار است شهروندان در شهر زندگی کنند، تاثیر می‌گذارد ولی هنر می‌تواند در این شرایط نقش‌آفرینی کرده و لحظه‌ها را به ویژه با گرفتن «عکس» ثبت کند.

رئیس حوزه هنری استان قم تصریح کرد: قاب عکس می‌تواند اتفاقات تاریخی را ثبت کند تا در حال و آینده مورد استفاده مسؤولان بگیرد و کمک بیشتری به امور مسؤولان داشته باشد.

سیدین‌نیا درباره هدف از برگزاری فراخوان عکس «قم، شهر من» گفت: این فراخوان می‌تواند یک ثبت تاریخی را رقم بزند و کمک می‌کند تا بدانیم قم در حال حاضر چه وضعیتی دارد و در آینده، مورد قیاس قرار بگیرد چراکه در سال‌های بعد ساختمان سازی‌ها و توسعه شهری موجب می‌شود ما دیگر گذشته را نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: هرچه بتوانیم شرایط فعلی را به وسیله عکس ثبت کنیم، می‌توان گفت تاریخ قم را ثبت کردیم؛ همانطور که اگر در حال حاضر از دوره‌های قاجار، صفویه و ... یک عکس از قم داشته باشیم، شگفت زده می‌شویم.

رئیس حوزه هنری استان قم یادآور شد: شاید وضعیت کنونی رودخانه قم برای ما عادی شده باشد، اما در واقع تصویر سابق رودخانه قم به این شکل نیست و تغییرات زیادی داشته است؛ در این شرایط خوش به حال کسی که از گذشته قم تصویر گرفته باشد و بتواند با یک عکس، شرایط قبل و بعد قم را کنار هم بگذارد.

سیدین‌نیا با تاکید بر اینکه فراخوان عکس «قم، شهر من» باید تداوم داشته باشد، ابراز کرد: نیاز است بنیانی گذاشته شود تا هر سال شاهد برگزاری این فراخوان باشیم چون شهر قم هر سال دچار تغییر شده و در این شرایط می‌توان ذهن هنرمندان را با برگزاری کارگاه‌ها، ورکشاپ‌ها و ... تا حدودی از نظر موضوعی جهت‌دهی کرد.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد تا دوربین هنرمندان وارد عرصه‌های مختلف شود، اظهار کرد: بحث ساخت و سازها، عمران و آبادانی یک موضوع و مباحث اجتماعی و فرهنگی، بخش دیگری بوده که نیاز است به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری استان قم ادامه داد: هرچه بتوانیم از دریچه هنر به شهر محل زندگی خود بپردازیم، می‌تواند اتفاقات خوبی را برای آینده شهر رقم بزند.

سیدین‌نیا تصریح کرد: فراخوان عکس «قم، شهر من» اتفاق مبارکی است که با کار مشترک سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حوزه هنری، شورای اسلامی شهر و شهرداری برگزار شده و امیدوار هستیم نتایج خیلی خوبی به همراه داشته باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14664
کلیدواژه: عکس آینده مسابقه
اخبار مرتبط

نظرات شما