باران هوای قم را پاک کرد

پس از چندین روز پایداری هوا و افزایش ذرات معلق در هوای شهر قم که دانش آموزان را خانه نشین کرده بود، نخستین باران فصل زمستان آلودگی ها را شست و هوای پاک را برای این شهر به ارمغان آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم  خاطرنشان کرد: خوشبختانه با نزول رحمت الهی در روز شنبه، میزان ذرات معلق کمتر از ۱۰ و کمتر از ۲.۵ میکرون و همچنین دی اکسید گوگرد در هوای شهر قم به شدت کاهش یافته است.

اسماعیل احمدیزاده با بیان اینکه هوای کنونی شهر قم در وضعیت پاک قرار گرفته است، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، در هفته جاری شاهد هوای ناسالم در قم نخواهیم بود، اما شهروندان نیز باید استفاده از وسایل نقلیه شخصی و ترددهای غیرضروری را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه تعداد روزهای ناسالم در ۹ ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ برابر شده است، گفت: تعداد روزهای ناسالم برای گروههای حساس و عموم مردم در ۹ ماه سال ۹۷ به ترتیب ۱۷ و ۴ روز بوده، در حالی که در سال ۹۸ این آمار به ۴۷ و ۱۹ روز رسیده است.

معاون حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت برنامه ریزی لازم برای مقابله با آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار، خودروها و موتورسیکلت ها، واحدهای صنعتی آلاینده و نیروگاه سیکل ترکیبی تأکید کرد و گفت: این اداره کل با وجود تمامی موانع و محدودیت ها، اجرای قانون هوای پاک و مقابله با آلاینده های زیست محیطی را با جدیت دنبال خواهد کرد.

 

تا پایان هفته باران نداریم، اما از آلودگی هم خبری نیست

مدیرکل هواشناسی استان قم نیز در گفتگو با ایرنا با اشاره به آمار بارندگی و آخرین وضعیت آب و هوا در استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه سالاریه شهر قم ۳.۳ میلیمتر باران باریده است، اما بیشترین بارندگی مربوط به روستای مهر زمین با ۱۲.۵ میلیمتر بارندگی است.

مهران حیدری بنی با بیان اینکه طی این مدت در روستای کهندان در بخش خلجستان نیز ۱۴ سانتیمتر برف آمده است، گفت: تا پایان هفته خبری از بارندگی نیست، اما به دلیل امواج ضعیف عبوری، خوشبختانه هوا پایدار نبوده و آلودگی نخواهیم داشت.

وی همچنین از کاهش دمای هوا در روزهای پایان هفته خبر داد و گفت: از ابتدای مهر تا ششم دی ماه ۵۶.۸ میلیمتر بارش در استان قم داشته ایم ک نسبت به سال گذشته ۹.۲ میلیمتر کاهش اما نسبت به بلندمدت ۱۴.۳ میلیمتر بیشتر است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14690
اخبار مرتبط

نظرات شما