برگزاری ویژه‌برنامه‌های ۹ دی با بیش از ۵ هزار نشست و گردهمایی در سراسر کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ، نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز در نشست خبری بزرگداشت مراسم یوم‌الله ۹ دی اظهار داشت: با مجموعه مشورت‌هایی که داشتیم یک شعار محوری برای دهمین سالگرد بزرگداشت حماسه ۹ دی با عنوان «بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» انتخاب شد.

وی بیان کرد: این روز تجلی دست قدرت الهی، تحقق وعده خداوند و نمایش اتحاد و وحدت ملت حول محور ولایت و نماد ولایتمداری است.

لطفی افزود: لذا ۹ دی در تقویم سالانه به عنوان روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: این حماسه ماندگار و تاریخ سازی بود که بسیاری از واژه‌ها در آن نهفته است و این روز، مظهر بصیرت، دیانت، الهام از فرهنگ عاشورا و غدیر، دشمن شناسی، تکلیف گرایی و عمل به هنگام است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: از امسال از ۹ تا ۱۹ دی ماه به صورت کشوری دهه «بصیرت» را برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری که همه ساله ۱۹ دی برگزار می‌شد، امسال ۱۸ دی برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت یوم الله نهم دی با ایراد خطبه‌های ائمه  محترم جمعه و سخنرانان قبل از خطبه‌ها در نماز جمعه ششم دی آغاز و تا نماز جمعه 13 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری تظاهرات مردمی ماه گذشته در سراسر کشور علیه اغتشاشگران و آشوبگران فتنه انگیز آبان ماه سال جاری که حرکت پایانی آن در چهارم آذر ماه در تهران اتفاق افتاد، در واقع، تکرار حماسه نهم دی بود.

لطفی اظهار داشت:‌ امسال نیز، تمامی شبکه‌های صدا و سیمای مرکز و استانی در قالب‌های کلیپ، گفت و گو، فیلم، تحلیل، مستند و ... در روزهای منتهی به نهم دی کار تبیینی و روشنگری را داشته و فعال خواهند بود.

وی بیان کرد: در شهر تهران، تمام مراکز فرهنگی، خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها حد اقل در مناطق 22 گانه تهران، برنامه‌ها و فعالیت‌های متفاوتی را پیش بینی کرده و اجرا خواهند داشت. همچنین در همه محلات تهران برنامه ویژه بزرگداشت نهم دی در مساجد مورد توجه است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد:‌ این برنامه‌ها شامل نشست‌های تبیینی، تحلیلی، سخنرانی، نمایشگاه عکس و اجرای سرود است. همچون سال‌های گذشته، تجمع بزرگ طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان تهران و در تعدادی از استانهای کشور انجام خواهد شد.   

وی افزود: برپایی بیش از پنج هزار گردهمایی، نشست بصیرتی و تجمع‌های مختلف تبیینی، تحلیلی در قالب نهضت بصیرت افزایی به صورت فراگیر با حضور تحلیلگران و سخنران‌های کشوری و استانی، در تمامی شهرها و  شهرستانهاست.

لطفی اظهار داشت: رسانه‌های مکتوب و سایت‌های خبری نیز اعلام آمادگی داشته و برنامه‌های متنوعی تدارک دیده اند. به ویژه سایت‌های خبری، بخش ویژه نامه‌ها و چند رسانه ای را از چندی قبل فعال کرده اند. انتشار صفحات ویژه در مطبوعات به ویژه روزنامه‌های منتشره و انتشار ویژه نامه توسط بعضی نشریات کشور، ساماندهی و فعال سازی بیش از 4500 وبلاگ دانشجویی، حوزوی و جوانان و برپایی دهمین جشنواره مردمی فیلم "عمار" و اکران فیلم‌های برگزیده در تمامی شهرها، بخش‌ها و روستاهای کشور در نیمه دوم دی ماه،‌ دهمین دوره این رویداد سینمایی در چهار بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «جشنواره علوم انسانی عمار»، «فیلم ما» و «فراخوان‌های مردمی» برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بخش «رقابت اصلی جشنواره» آثار دریافتی با قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه تلویزیونی، فیلم‌نامه و لوح‌نگار در موضوعات «رویای ایرانی»، «پایش»، «پالایش اجتماعی»، «حافظه ملی»، «همت مومنانه»، «ملت قهرمان»، «مقاومت جهانی» و «فتنه 88» با هم به رقابت می‌پردازند.

لطفی ادامه داد:‌ برپایی بیش از 100 نشست ادبی و شب شعر در سراسر کشور،‌ برپایی نمایشگاه‌های عکس، پوستر و تابلو دیواری در بیش از 500 مسجد، دانشگاه، نمازهای جمعه و مراکز عمومی،‌ انجام تعدادی پژوهش تحقیقاتی و دانشگاهی و تدوین مقالات و پایان نامه در سطوح دانشگاه‌های کشور و ارائه در همایش‌ها و اعزام سخنرانان ملی به مراسم‌های محوری مراکز استانهای کشور از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد:‌ مراسم ویژه تهران، دوشنبه نهم دی ماه ساعت 14 در میدان امام حسین علیه السلام برگزار خواهد شد. در این مراسم شاعر انقلابی احمد بابایی شعرخوانی داشته و مداح جوان اهل بیت علیهم السلام، برادر حسین طاهری اجرای برنامه داشته و جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاجی صادقی نماینده معزز ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد و در پایان، افراد شرکت کننده در مراسم، مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا را راهپیمایی می‌کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد:‌ سخنرانان حماسه 9 دی در سراسر کشور شامل سخنرانی حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در بوشهر، حجت الاسلام سعیدی رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی نیروهای مسلح در البرز، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در هرمزگان، قنبری استاد دانشگاه در استان اصفهان،‌ سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه در کرمان، سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج در کرمانشاه، آقای ضرغامی در تبریز، حجت الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات در زاهدان، آقای مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردبیل، آقای دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان در رشت و آقای حاجی بابایی در سنندج هستند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14699
اخبار مرتبط

نظرات شما