امیر خانزادی: دوره جولان دادن آمریکا و ایادی‌اش در منطقه به پایان رسیده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در حاشیه رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراحل مختلف تمرینات تاکتیکی در این رزمایش که برای اولین بار بین سه قدرت دریایی مهم جهان طرح ریزی شده بود اجرا شد و تا امروز تمام مراحل با موفقیت به سرانجام خود رسیده است.

وی افزود: معتقدیم امنیت دریایی موضوعی است که حتما نیازمند کار جمعی است و جمعی بودن آن متوجه کشورهایی است که ظرفیت و توان دریایی دارند.

خانزادی با بیان اینکه جلوه جدیدی از توسعه روابط و همکاری بین سه کشور ایران، روسیه و چین در بالاترین سطح خود در حال به نمایش گذاشته شدن است، عنوان کرد: وقتی نیروهای نظامی، رزمایشی را برگزار می‌کنند به معنای این است که در سایر ابعاد سیاسی، اقتصادی و ... به خوبی انجام گرفته و امروز ما شاهد این رزمایش مهم و بزرگ هستیم که امنیت در منطقه را هدف دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، خیزش تمدنی قدرت‌های بزرگ آسیا را نکته‌ای حائز اهمیت برشمرد و گفت: این بار این خیزش نه در قالب حرکتی جداگانه بلکه در قالب یک ائتلاف و یک همگرایی است که خطوط پر رنگی را هم برای منطقه و هم برای جهان مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دوستان جمهوری اسلامی ایران و دوستداران منطقه از این حرکت بسیار خوشحال خواهند شد، اما آنهایی که به دنبال تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب هستند مثل آمریکایی ها و ایادی آنها نشانه بسیار معنی داری را از این رزمایش خواهند داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دوره جولان دادن آمریکایی ها و ایادی آنها در منطقه به پایان رسیده و هرچه زودتر باید منطقه را ترک کنند، خاطرنشان کرد: از همه کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم تا برای نوبت های بعدی به این همگرایی و این ائتلاف منطقه‌ای بپیوندند و به این سطح از امنیت کمک کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14769
اخبار مرتبط

نظرات شما