مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

استان قم بالاترین سرانه مطالعه در کشور را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بابیان این‌که آمار کشوری سرانه مطالعه نسبت به میانگین جهانی قابل‌قبول نیست، گفت: بااین‌حال استان قم بالاترین سرانه مطالعه در کشور را دارد که نشان‌دهنده توجه مردم قم به مطالعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت افزایش سرانه مطالعه کتاب در استان، اظهار داشت: استان قم یکی از استان‌های پیشتاز در امر مطالعه و دانش‌افزایی است به‌طوری‌که بر اساس اعلام مرکز آمار درزمینهٔ سرانه مطالعه، استان قم رتبه اول را دارد.

وی ادامه داد: البته سرانه مطالعه در کشور نسبت به میانگین جهانی و استاندارد پایین است به‌طوری‌که در کشور مردم روزانه 13 دقیقه و هفتگی 1 و نیم ساعت مطالعه دارند اما بااین‌وجود مردم قم نسبت به‌کل کشور مطالعه بیشتری دارند.

حسینی کاشانی ابراز داشت: البته در این میان وجود مراکز دانشگاهی و حوزوی فراوان نقش زیادی در این زمینه‌دارند و موجب ارتقای رتبه قم در کشور شده‌اند.

وی در ادامه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در استان را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: این نمایشگاه فرصتی را مهیا خواهد کرد تا شهروندان از نزدیک با حوزه کتاب ارتباط برقرار کرده و با حمایت‌های ارشاد بتوانند از ظرفیت‌های موجود و تخفیف‌های که دیده‌شده، بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته اولویت اول مردم در نمایشگاه‌های کتاب، خرید کتاب‌های رمان و داستان است و در مرحله دوم مخاطبان به کتاب‌های دینی علاقه‌مند بوده و خرید این کتاب‌ها را در اولویت قرار می‌دهند.

وی افزود: سومین اولویت مردم کتاب‌های تخصصی و روانشناسی است که فروش این کتاب‌ها نیز در نمایشگاه‌ها رضایت‌بخش بوده است.

حسینی کاشانی بالا بودن سطح نمایشگاه امسال را موردتوجه قرارداد و گفت: نکته دیگری که از ویژگی‌های نمایشگاه امسال است حضور ناشران برتر استانی است که قطعاً سطح نمایشگاه را بالا خواهد برد.

وی به ظرفیت‌های بالای استان قم درزمینهٔ برگزاری نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: دغدغه‌های زیادی درزمینهٔ برگزاری نمایشگاه وجود وارد که یکی از این دغدغه‌ها نبود مکانی برای نمایشگاه است که درواقع از این موضوع متضرر شده‌ایم.

حسینی کاشانی افزود: استاندار قم در این زمینه نگاه مثبتی دارند و امیدواریم با حمایت‌های وی بتوانیم مکانی را برای نمایشگاه‌های کتاب ایجاد کنیم.

مرضیه مهدیلو
انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/14884
اخبار مرتبط

نظرات شما