ترفند‌هایی برای افزایش امید به زندگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نسیم رزمخواه دکترای روانشناسی درباره راهکار‌های افزایش امید به زندگی اظهار کرد: یکی از راهکار‌های افزایش امید به زندگی این است که افراد آن زندگی مورد علاقه خود را به تصویر بکشند، آن را به بهترین نحو تصور و برای رسیدن به آن تلاش کنند، البته اشخاص باید توانایی‌های خود را در نظر بگیرند و انتظارات خود را از یک زندگی ایده‌آل متعادل کنند.

او بیان کرد: افراد باید در زندگی خود هدف داشته باشند، زیرا داشتن هدف در زندگی به افراد امید و انگیزه می‌دهد، البته هدف باید معقول باشد.

تقویت امید به زندگی

هدف از داشتن معنا در زندگی چیست؟

این روانشناس افزود: داشتن معنا در زندگی یکی از مواردی است که امید به زندگی افراد را افزایش می‌دهد.هر شخصی برای زندگی خود معنایی خاص دارد. اشخاصی که معنایی مشخص برای زندگی خود دارند، امید به زندگی آنها بالاتر است.

رزمخواه تاکید کرد: افراد باید نقاط قوت خود را بشناسند و بر اساس آنها برنامه ریزی کنند، فعالیت‌های مورد علاقه خود و لذت بخش را انجام دهند، خود را در شرایط غیرمنتظره و متنوع قرار ندهند، زیرا این کار موجب می‌شود که اضطراب آنها افزایش پیدا کند و ناامید و افسرده شوند.

بالا بردن امید به زندگی

او تصریح کرد: افراد باید افکار و احساسات مثبتشان را تقویت کنند و مراقب سلامت جسمانی خود هم باشند. اگر به اختلال یا بیماری مبتلا هستند، برای درمان آن به پزشک مراجعه کنند، امید‌های کاذب و واهی برای خود در نظر نگیرند و از افکار منفی دوری کنند.

 

رزمخواه یادآوری کرد: افراد باید در محیط‌هایی قرار بگیرند که این محیط‌ها، سلامت روانی و عاطفی آن‌ها را بهبود می‌بخشد، هر روز بر افکار خود تمرکز و روز قبل خود را مرور کنند و برنامه زندگی خود را به سمتی پیش ببرند که هر روزشان پرمعناتر و زیباتر از روز قبل باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14974
اخبار مرتبط

نظرات شما