پیروزبخت: محصولات با کیفیت روستایی گواهی استاندارد می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نیره سادات پیروز بخت روز پنجشنبه در همایش تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد در قم بیان کرد: اعطای گواهی استاندارد به این قبیل کالا کیفیت آنها را ارتقا می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته برای بهبود وضعیت استاندارد در کشور اصلاحات متعددی در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته و قوانین سازمان استاندارد کاملا بهینه شده است.

وی عنوان کرد: رویکردهای سازمان ملی استاندارد به نحوی بوده که با همراه شدن با پیشرفت های بین المللی و درک کافی از تغییرات داخلی ضربه جدی از تحریم های همه جانبه متحمل نشده است.

پیروزبخت تاکید کرد: به دلیل اهمیت مساله رونق تولید، مسائل مربوط به ایمنی و سلامت واحدهای تولیدی در فضای تعامل و همکاری پیش رفته است.

وی اظهار داشت: نگاه های سنتی استاندارد کشور به سوی نگاه های نوین در حال حرکت بوده و در وضع قوانین جدید هم رویکردهای نوین بسیار پررنگ دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، استانداردسازی باید در تمام کشور و در تمام عرصه ها نهادینه گردد.

پیروز بخت تصریح کرد: آخرین و به روزترین معیارهای استاندارد در قانون جدید تقویت و توسعه نظام استاندارد در حال اجرا می باشد.

 

مساله کیک های حاوی قرص توطئه ای برای اخلال در نظام تولید بود

رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه تاکید کرد: کیک های حاوی قرص یک مساله توطئه آمیز و نمایان برای اخلال در نظام تولید و صادرات بود.

وی اضافه کرد: بیش از ۴ هزار نمونه گیری و بازرسی بعد از پیدا شدن قرص از برخی کیک های تولیدی انجام گرفت.

پیروز بخت ابراز کرد: معیارهای استاندارد ملی ایران در بیش از ۷۰ کشور دارای مقبولیت است که ظرفیت مطلوبی را برای صادرات کالاهای ساخت داخل ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: تایید صلاحیت، انطباق سازی، اندازه شناسی و تایید بهره وری از موضوعاتی بوده که به صورت دقیقی برای افزایش کیفیت کالاهای داخلی در سازمان ملی استاندارد دنبال می گردد.

وی اظهار داشت: در طرح«طاها» و اندازه گیری از اوزان و ترازوهای سطح بازار از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی انجام و ۵۰ هزار نمونه گیری صورت گرفته است.

رییس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: بعد از اصلاح قیمت سوخت از هزار و ۵۰۰ نازل جایگاه های سوخت کشور بازرسی و نازل های معیوب کالیبره و یا از مدار خارج شده اند.

ترویج برند حلال رویکرد مهم سازمان ملی استاندارد است

پیروز بخت در ادامه اظهار داشت: توسعه و ترویج برند حلال رویکرد مهم سازمان استاندارداست و شورای فقهی کالای حلال در همین راستا در استان قم تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: ایران باید به یکی از کشورهای محور در ترویج و تولید کالا و محصولات حلال در سطح دنیا مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷، اعطای گواهی انطباق به شرکت های دانش بنیان آغاز و به ۴۲ محصول دانش بنیان صادرات محور گواهی استاندارد صادر شده است.

وی گفت: عضویت ایران تا سال ۲۰۲۲ در موسسه بین المللی اندازه شناسی تمدید شده و جمهوری اسلامی از یک خطر بین المللی خارج شده است.

وی اضافه کرد: تمام بدهی های ایران به این نهاد تسویه شده و مشکلی در ادامه همکاری با این نهاد بین المللی وجود ندارد.

وی گفت: تا سال ۹۲ ایران در رعایت اصول استاندارد در رتبه ۳۶ جهان قرار داشت در حالی که این جایگاه در سال ۹۸ به رتبه ۲۲ ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران رهبری و ملاک عمل بسیاری از نهادهای بین المللی و منطقه ای را در اختیار دارد./




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15015
اخبار مرتبط

نظرات شما