نویسنده و کارگردان تئاتر:

هنرمندان اروپایی امنیت اروپا را مدیون سردار سلیمانی می‌دانستند

نویسنده و کارگردان تئاتر بابیان اینکه با ارتباطی که با هنرمندان اروپا داشتم بیشتر آن‌ها معتقد بودند امنیت اروپا مدیون سردار سلیمانی است گفت: در کنار انتقام نظامی که موکل به تصمیم رهبر انقلاب است هنرمندان باید آتش به اختیار از همین امروز خود را آماده انتقام سخت کنند.

محمدرضا شاه مردی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: شنیدن خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همه ما را متأثر کرد آن چیزی که مهم و مسلم است این است که سال ها بود در عرصه بین المللی اسطوره و قهرمان نظامی مانند سردار سلیمانی ظهور و بروز نکرده بود شاید در گوشه و گوشه دنیا آزادمردانی وجود داشتند  و در سرزمین خودمان و در دوران دفاع مقدس چنین اسطوره هایی وجود داشت اما اسطوره ای مانند سردار سلیمانی در عرصه جهانی وجود  نداشت و دنیا آزاد مردی مثل ایشان را سال ها بود به خود ندیده بود.

امنیت اروپا مدیون سردار سلیمانی بود

نویسنده و کارگردان تئاتر تأکید کرد: استکبار وجود چنین قهرمانی  که محبوبیتش به کشورهای اروپایی هم رسیده بود را برنتابد با ارتباطی که با هنرمندان اروپا داشتم بیشتر آن‌ها می گفتند  اکثریت مردم اروپا معتقد بودند امنیت اروپا مدیون سردار سلیمانی است، مشخص بود که جریان سعودی و صهیونیستی و جریان استکبار  نمی تواند وجود چنین مردی را با چنین محبوبیتی تحمل کند این محبوبیت هرروز در شرق و غرب دنیا در حال افزایش بود.

وی تصریح کرد: استکبار تصور می کند با حذف فیزیکی سردار سلیمانی می تواند مانع افزایش محبوبیت شود اما امروز مشاهده می کنیم جریان های بسیار متعدد فکری و سیاسی در منطقه همگی یک‌صدا شدند و ترور شهید سلیمانی را محکوم کردند  همچنین در داخل کشور جریان های متعدد سیاسی، هنرمندان و همه اقشار مردم از این حادثه متأثر هستند و آن را محکوم می کنند.

سردار سلیمانی صرفاً یک شخصیت نظامی نبود

شاه مردی خاطرنشان کرد: حتی افرادی که آن‌چنان تعلق‌خاطری به نظام جمهوری اسلامی ایران  نداشتند از شهادت سردار سلیمانی خشمگین شدند  الگوی هنرمندان در دنیا معمولاً اهالی تفکر، اندیشه و فلسفه بودند اما واقعیت این است که سردار سلیمانی صرفاً یک مرد نظامی نبود و الگویی برای هنر و انسانیت بود و محدود کردن ایشان در قالب یک سردار نظامی جفا در حق ایشان و جفا در حق انسانیت است.

سردار سلیمانی اسوه بی نظیر انسانیت بود

این هنرمند افزود: سردار سلیمانی یکی از اسوه های بی نظیر هنری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی بود حتی اظهارات سردار در زمینه سیاسی با جانب‌داری اخلاقی و با لحاظ انسانیت بود در مسائل فرهنگی فعال و پیگیر بودند و با اهالی سینما نشست و برخواست داشتند تا جایی که هنرمندان عرصه های مختلف هنری با ایشان خاطر دارند.

وی بیان کرد: وقتی می گوییم سردار سلیمانی فقط یک شخصیت نظامی نبوده ست به این خاطر است که مردم دیدند که در سیل خوزستان چطور ایشان در بین مردم حضور یافتند امروز خیلی از سلبریتی ها که  خجالت می کشند پستی در خصوص شهادت سردار سلیمانی بگذارند که مبادا لطمه ای به جایگاهشان بخورد در مواقع سیل و زلزله فقط بلد هستند حرف بزنند و ادعا کنند اما امثال سردار سلیمانی که در عرصه های کلان و با اهل سینما، روحانیت و مدیران نشست و برخواست داشته اند در سادگی تمام در مناطق محروم حضور پیدا می کند و به مردم خدمت می کند.

انتقام خون سردار سلیمانی باید همه جانبه باشد

نویسنده و کارگردان تئاتر اظهار کرد: بدنه اصلی هنرمندان و مردم همگی از شهادت سردار سلیمانی ناراحت هستند و افرادی مانند برخی از سلبریتی ها  و هنرمندانی که اهل تفکر نیستند یک روز متوجه جایگاه  رفیع سردار سلیمانی خواهند شد.

شاه مردی گفت: آن انتقامی که از آمریکا باید گرفته شود در کنار انتقام فیزیکی که انجام می شود باید بخشی از این انتقام  فرهنگی  باشد، اهالی سینما، تئاتر و دیگر هنرمندان باید به دلیل جایگاه بین المللی که سردار سلیمانی  دارد و دنیا ایشان را به عنوان یک قهرمان و آزاد مرد می شناسند باید کار فرهنگی انجام دهند تا جنگ نرمی که آمریکا علیه ایران راه اندازی کرده تحت تأثیر قرار بگیرد.

هنرمندان باید آماده انتقام سخت از آمریکا باشند

این هنرمند با بیان اینکه انتقام سخت از آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط یک انتقام نظامی نیست گفت: انتقام نظامی باید انجام شود و این انتقام موکل است به تصمیم مقام معظم رهبری و هر تصمیمی که ایشان و نظام جمهوری اسلامی اتخاذ کند همه مردم موافق آن هستند، شدت این انتقام در حوزه نظامی چقدر باشد به عهده نظام است اما در حوزه فرهنگ و هنر هنرمندان نیز باید آماده انتقام سخت از آمریکا باشند.

وی عنوان کرد: همه مردم مخصوص فعالان حوزه هنر و فرهنگ باید آتش به اختیار از همین امروز خود را آماده انتقام سخت کنند، شاعر شعر بگوید، فیلم ساز فیلم بسازد شهادت سردار سلیمانی زمینه ای است برای انتقال و صدور هر چه بیشتر مفاهیم انقلاب اکنون مردم اروپا و آمریکا این آمادگی را دارند که متوجه عمق مسئله متوجه شوند.

هنرمندان کشورهای محور مقاومت باید کنار هم  باشند

نویسنده و کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت از وجود سردار سلیمانی استفاده کرده است بنابراین همه هنرمندان کشورهای محور مقاومت باید کنار هم  در معرفی این شخصیت تلاش کنند  و به واسطه این شخصیت به معرفی آرمان های جبهه مقاومت و آرمان های نظام اسلامی بپردازند، آمریکا با جنگ تبلیغاتی خود جریان مقاومت را یک جریان تروریستی نشان می‌دهد این به دلیل کاهلی هنرمندان این منطقه است .

شاه مردی افزود: هرچه بسیج و نیروهای مردمی و نظامی در منطقه خوب عمل کردند هنرمندان ضعیف عمل کردند و نتوانستند با هنر و سینما و تئاترشان به مردم دنیا بفهمانند که تروریست واقعی و دشمن بشریت و انسانیت کیست؛ اگر تا امروز کوتاهی هم انجام شده همه اهل هنر بدانند با شهادت سردار سلیمانی دیگر جای کوتاهی نیست زیرا دنیا دید که آمریکا یک ترور بین المللی را انجام داد آمریکا هیچ انسانی را نمی تواند قانع کند که این ترور یک جنایت نبود.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/15074
اخبار مرتبط

نظرات شما