آزادی فلسطین بخشی از اهداف محور مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی شکیبایی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به عملیات روانی آمریکایی‌ها پس از به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس فرمانده نیروهای الحشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الشعبی عراق گفت: بلافاصله پس از اینکه خبر ترور این شهیدان و همراهانشان منتشر شد، آمریکایی‌ها برای آنکه از هر گونه اقدام تلافی‌جویانه از سوی ایرانی‌ها و عراقی‌ها در امان بمانند، سعی کردند عملیات روانی خاصی را آغاز کنند و بر همین اساس اعلام کردند الحشدالشعبی در همراهی با نیروی قدس سپاه به دنبال عملیاتی علیه منافع آمریکا در عراق است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای آنکه اقدام تروریستی خود را توجیه کنند اعلام کردند که با ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از آغاز یک جنگ جلوگیری کردند و برای آنکه این موضوع را باورپذیرتر کنند گفته بودند که در گروهی که توسط موشک‌های آمریکایی مورد حمله قرار گرفتند، نیروهایی از لبنان و یمن حضور داشتند.

همگامی رسانه‌های غربی، عبری و عربی مرتجع منطقه با عملیات روانی آمریکا

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: با انتشار این خبر دروغ و عملیات روانی، رسانه‌های مرتجع عربی مانند العربیه و رسانه‌های اماراتی و صهیونیستی به این خبر دروغ دامن زدند و در حقیقت در راستای همان عملیات روانی گام برداشتند.

شکیبایی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا مجوز این حمله را نداشته است و به نظر می‌رسد وی در آستانه انتخابات و در اقدامی سیاسی و در پاسخ به انتقادات موجود آمریکایی از وی این اقدامات تروریستی را انجام داده است و برای آنکه در صحن بین‌المللی تحت فشار جامعه جهانی قرار نگیرد عنوان کرده افرادی که در این عملیات جان خود را از دست داده‌اند، به دنبال عملیات علیه منافع آمریکا بوده‌اند و در حقیقت با این کار به دنبال توجیه عمل جنایتکارانه خود بوده است.

لزوم اقدام قاطع و کوبنده محور مقاومت علیه آمریکایی‌ها در منطقه و فرامنطقه

وی افزود: عملیات روانی آمریکایی‌ها بعد از ترور فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حشدالشعبی برای آن صورت گرفت که آمریکایی‌ها به شدت از واکنش و انتقام ایران و عراق در هراس بودند و بر همین اساس هم سعی کردند با عملیات روانی این موضوع را کنترل کنند. وزن و جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به اندازه‌ای هست که اقدام قاطع و کوبنده‌ای از سوی کشورهای محور مقاومت علیه آمریکایی‌ها در منطقه و فرامنطقه انجام شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: ایران قطعا پاسخ قاطعی به جنایت ددمنشانه آمریکایی‌ها در ترور نظامیان ارشد خود خواهد داد و حتما تمامی اهداف و منافع آمریکا در منطقه و فرامنطقه در زمره بانک متنوع اهداف جمهوری اسلامی قرار دارد و می‌توانیم برای هر گونه حمله و انتقام این جنایت تروریستی از آن استفاده کنیم.

نباید اجازه دهیم خواب به چشمان آمریکایی بیاید

شکیبایی افزود: از زمانی که این ترور صورت گرفته است و تا زمانی که پاسخ قاطع به جنایت آمریکایی‌ها داده نشود، قطعا خواب به چشمان آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن در منطقه و فرامنطقه نمی‌‌آید و آنها باید در طول 24 ساعت و هر روز منتظر کابوسی باشند که هر زمان ایران تشخیص دهد در اقدامی تلافی‌جویانه عملیاتی شود.

وی ادامه داد: حمله به اهداف منافع آمریکا در منطقه و فرامنطقه اقدامی تلافی‌جویانه و اولیه است. آنچه که جمهوری اسلامی ایران در یک پروسه بلندمدت دنبال کرده است و هم‌اکنون هم در آستانه پایان یافتن آن پروسه هستیم، خروج نیروهای آمریکایی و سپردن امنیت منطقه به دستان ملت‌های آن منطقه است که این موضوع مهمترین انتقامی است که می‌توانیم از ترور شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بگیریم.

فقط خروج آمریکا از منطقه و آزادی فلسطین دل مردم را آرام می‌کند

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: تنها چیزی که می‌تواند دل مردم ایران را از درد ترور سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس آرام کند، آن است که آمریکایی‌ها از منطقه خارج شده و رژیم‌های مرتجع و وابسته به آمریکا در منطقه سرنگون شوند، ضمن اینکه نابودی رژیم صهیونیستی و رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها بسیار بسیار اهمیت والایی دارد و باید بخشی از اهداف ثانویه جمهوری اسلامی ایران باشد.

شکیبایی با بیان اینکه اگر ایران مصمم به اجرای اقدامی تلافی‌جویانه به عنوان اولین پاسخ است، اما مهم‌ترین پاسخ قاطع به خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روزی است که ملت‌های منطقه مشاهده کنند که یک نیروی نظامی و خارجی مزاحم به نام آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا حضور ندارد.

ترور حاج قاسم انتقام شکست دادن داعش بود

وی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گفت: شکی ندارم که آمریکایی‌ها تصمیم گرفته بودند که از منطقه خارج شوند اما این خبر معمولا با تردید عنوان می‌شد، ‌به طوری که ترامپ عنوان می‌کرد از فلان کشور خارج می‌شویم و حتی برخی از نیروهایش هم از آن کشور خارج کرد، اما بلافاصله بازگشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: ترور حاج قاسم سلیمانی در شرایطی که هیچ گونه حفاظتی از سوی وی انجام نمی‌شد و قابل دسترس بود نشان می‌داد آمریکایی‌ها تصمیم بزرگی گرفته بودند که در حقیقت انتقام شکست‌هایی بود که به دست حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان همراهش متحمل شده بودند.

شکیبایی تصریح کرد: آمریکایی‌ها تصمیم گرفته بودند از عراق خارج شوند اما به نظر می‌رسد آنها به دنبال آن بودند که در ابتدا ضربه‌ای را به محور مقاومت زده و سپس از عراق خارج شوند، اما قطعا آمریکایی‌ها از تمامی پایگاه‌هایشان در سوریه، افغانستان و دیگر پایگاه‌های آنها در سطح منطقه خارج خواهند شد و با ترور حاج قاسم سلیمانی تلاش کردند برای خود آبرویی بخرند که البته ترامپ با زیرکی تلاش کرد این دستاویز را به عنوان دستاورد انتخاباتی‌اش داشته باشد.

درخت کاشته شده سردار سلیمانی تنومندتر می‌شود

وی ادامه داد: ریختن خون دو همرزم شهید ایرانی و عراقی آن هم در بغداد که هدف آنها مقابله با گروه‌های تروریستی بوده است، بدون شک به همگرایی دو ملت عراق و ایران منجر شده و شک نخواهیم کرد درختی که سال‌ها حاج قاسم سلیمانی و همراهانش پرورش داده‌اند، به این درجه از بزرگی رسیده است که وقتی داعش از سوی سازمان‌های مخوف امنیتی و اطلاعاتی دنیا حمایت می‌شود را از بین برده و نابود کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: خون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بدون شک منجر به همگرایی بیشتر دو ملت ایران و عراق و همرایی و همدلی بیشتر کشورهای محور مقاومت خواهد شد.

شکیبایی افزود: تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای عملیات تروریستی آمریکا در عراق نشان از همدلی ملت‌های آزاده دنیا دارد که بدون شک در تمام کشورهای محور مقاومت مشاهده خواهیم کرد.

ثبت نام استشهادیون برای عملیات علیه آمریکا

وی تصریح کرد: مصداق بارز همراهی با اهداف و آرمان‌های محور مقاومت نه‌تنها در کشورهای منطقه بلکه نزد افکار عمومی به وجود آمده و همگان به این حقانیت اذعان خواهند کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: شهادت فرمانده‌هان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حشدالشعبی بدون شک در دل ملت‌های اسلامی و محور مقاومت تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.

شکیبایی خاطرنشان کرد: در ایران و عراق گروه‌های مختلف تربیت‌شده مکتب سلیمانی‌ها و المهندس‌ها با تکیه بر مقاومت برای عملیات استشهادی ثبت‌نام کرده‌اند و همگان به دنبال اجرای عملیات شهادت‌طلبانه برای اخراج آمریکایی‌ها از منطقه اعلام وجود کرده‌اند.

حرکت ضد سلطه محور مقاومت متوقف نمی‌شود

وی ادامه داد: شهادت، بخشی از آموزه‌های دینی و در قاموس ملت‌های اسلامی بوده است و آمریکایی‌ها و غربی‌ها نمی‌توانند تصور کنند با ترور چند نفر از فرماندهان ارشد نظامی محور مقاومت نمی‌توانند حرکت آنها به سمت تعالی را متوقف کنند، بلکه بعد از شهید شدن یک یا چند نفر بلافاصله تعداد بیشتری آن علم و پرچم را در دست گرفته و علیه استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و اعراب مرتجع منطقه به پا می‌خیزند.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: قطعا حرکت ضد سلطه و ضد ظلم محور مقاومت متوقف نخواهد شد، بلکه با انرژی بیشتر ظهور و بروز پیدا کرده و راه و مسیر خروج آمریکایی‌ها را سریع‌تر فراهم خواهند کرد و قطعا اشغالگران صهیونیستی نیز به زودی فلسطین اشغالی را ترک خواهند کرد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15131
کلیدواژه: آزادی فلسطین شهادت
اخبار مرتبط

نظرات شما