حجت‌الاسلام‌ پناهیان:

شهادت سردار سلیمانی شهادت‌طلبی را در جامعه زنده کرد

استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که شهادت سردار سلیمانی شهادت‌طلبی را در جامعه زنده کرد، گفت: شهادت این سردار اسلام چندین ملت را تکان داد که درواقع یکی از ویژگی‌های شهدا ایجاد تحول در دل‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در هفتمین یادواره 140 شهید روحانی استان کرمان که در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه بالای شهدا در نزد خداوند، اظهار داشت: شهدا قله‌هایی هستند که مؤمنان را از غفلت بیدار کرده و قله‌های متعالی را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: شهدا به ما تلنگر می‌زنند و تحولی را در دل‌ها ایجاد می‌کنند برای این‌که بدانیم در کجا ایستاده‌ایم باید خود را با معیارهایی که شهدا در پیش روی ما گذاشته‌اند، بسنجیم.

پناهیان افزود: مردم همیشه به شهدا احترام می‌گذارند و می‌دانند این شهدا حاضر بودند که همه جان خود را فدا کنند تا کوچک‌ترین خطری کشور را تهدید نکند.

وی در توصیف سیره‌ای شهدا بیان داشت: شهدا معلم‌هایی هستند که در کار خود غریب هستند چراکه ما دنباله‌رو راه و مسیر آن‌ها نبودیم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رشد معنوی و افزایش باورهای دینی باید همیشه در زندگی ما جاری باشد و علاوه بر این باید روایت‌ها و آیه‌های قران را که رشد معنوی و شهادت پروری را تداعی می‌کنند موردتوجه قرار داده و آن را در جامعه تبیین کنیم.

وی به نقل خاطره‌ای از شهید سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی از شهید کاظمی نقل می‌کرد که این شهید بزرگوار می‌گفت اگر می‌خواهی شهید شوی باید مانند شهدا زندگی کنی تا درنهایت به آرزوی خود برسی.

پناهیان بابیان این‌که شهدا راه صدساله را یک‌شبه طی کردند، باید در این مراسم‌ها از شهدا شهید شدن را تمنا کنیم و باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که بهترین منبع برای شهید شدن قران است و باید اجازه بدهیم قران ما را تکان دهد.

وی در ادامه همراه و همگام شدن با رهبر انقلاب را خواستار شد و گفت: باید نهایت هماهنگی را مولا و رهبر خودمان داشته باشیم و کسانی که در اوج ناهماهنگی هستند باید رسوا شوند.

پناهیان به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: این شهید شهادت‌طلبی را در جامعه زنده کرد و این خود یکی از مهم‌ترین دستاوردهای است که خون این شهید بزرگوار به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی چندین ملت را تکان داد و درواقع این سیره و فرهنگ شهادت است که دل‌ها را تکان می‌دهد.

مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بابیان این‌که شوق و خوف شهدا بسیار زیاد است، تأکید کرد: شهدا بهشت را می‌بینند به‌طوری‌که حضور اولیای خدا را در بهشت حس می‌کنند و خدا در قلب و جان این‌ها عظمت دارد و در مقابل غیر خدا در چشمان آن‌ها خوار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس چنین مراسم‌هایی باب نبود و هرکدام از طلبه‌هایی که شهید می‌شدند اصلاً خبری از این مراسم‌ها نبود اما حُسن آن زمان این بود که رهرو شهدا زیاد بود.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/15614
اخبار مرتبط

نظرات شما