کمک 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که با حضور 1500 مدیر مدرسه تهران برگزار شد در پاسخ به اینکه شهر تهران چقدر در برابر حوادث آماده است، گفت: تهران در برخی موضوعات وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها ندارد از جمله موضوع سالمندان و ایمنی مقابل حوادث که باید جهت رفع این مشکلات اقدام کرد.

وی افزود: آموزش گام مهمی برای تاب آوری برای جامعه است و باید برنامه‌هایی اجرا کرد که در مقابله با حوادث به جای ترس آمادگی و اعتماد به نفس لحاظ شود. کشور ما بر روی گسل قرار داشته و بارها زلزله را تجربه کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در گام دوم طرح مدرسه آماده 2888 مدرسه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان آنها ارائه شد گفت: این اولین اقدام برای افزایش تاب‌آوری جامعه بوده و باید توجه کرد که آموزش اصلی‌ترین مسئله تاثیرگذار در مقابله با حوادث است. همکاران ما سامانه‌ای آماده و تجهیزاتی را مهیا کرده که مکمل یکدیگر است و امیدوارم شرایطی ایجاد شود که بتوانیم از تجارب جهانی بیشتر استفاده کنیم.

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه زیرساخت‌های شهر تهران چقدر در برابر حوادث آماده است و گفته می‌شود تهران سالانه 36 سانت نشست می‌کند و شما چه کاری جهت پیشگیری انجام داده‌اید، گفت:‌اگر تهران سالی 36 سانت نشست می‌کرد که ما نمی‌توانستیم در شهر تردد کنیم. بحث جدی که در این زمینه وجود دارد برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است.

وی خاطرنشان کرد: تاب‌آوری جامعه یعنی این حوادث را شناسایی و برای آن برنامه  داشته باشیم. انتقاد، غر زدن و نق زدن تاثیرگذار نیست و باید برنامه داشت.

شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شهرداری تهران چقدر قرار است به جشنواره فیلم فجر کمک کند و اینکه گفته می‌شود شهرداری تهران قرار است 8 میلیارد تومان به این جشنواره کمک کند، گفت: بله، چند ماه است که مذاکراتی در این زمینه انجام داده‌ایم. دوستان انتظار دارند حمایت کنیم البته گاهی کمک‌های ریالی محاسبه می‌شود در حالی که ما اقداماتی مثل اجاره سالن و تبلیغات را برایشان انجام می‌أهیم.

حناچی گفت:‌جشنواره فیلم فجر امری ملی است و آنچه قانون اعلام کند و ما امکان داشته باشیم کمک می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد تاکسی‌های اینترنتی گفت: دو درصد از مبلغ دریافتی در هر سفر که مبلغی حدود 200 تا 300 تومان است باید تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری بدهند. تا ما بتوانیم این مبلغ دریافتی را جهت رفع آلودگی و یا موضوعاتی نظیر تعمیر اسفالت استفاده کنیم.

شهردار تهران بیان داشت:‌این موضوع از قبل مصوب شده که به دلیل تغییر قیمت بنزین اجرای آن کمی به تاخیر افتاد اما اکنون اجرا می‌شود.

حناچی در پایان در مورد واقعه پلاسکو و آمادگی کنونی تهران گفت: شرایط تهران با قبل از حادثه پلاسکو متفاوت شده به لحاظ تجهیزات و امکانات پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته به طوری که آتش‌نشانان ما در سیل گرگان، خرم‌آباد و چابهار حضور یافته و اقدامات لازم را برای کمک به حادثه دیدگان انجام دادند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15664
اخبار مرتبط

نظرات شما