معاون پژوهش حوزه های علمیه خبر داد:

برگزاری کتاب سال حوزه در سوم بهمن ماه/ دریافت 933اثر

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به دریافت 933 اثر ، گفت: بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات علمی سوم بهمن ماه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات علمی حوزه که در ساختمان انجمن های علمی برگزار شد، با اشاره به اینکه دوره بیست و یکم در حال برگزاری است، اظهار داشت: این همایش بزرگترین رویداد فرهنگی حوزه  است.
وی ادامه داد: اهداف این همایش شناسایی کتاب و نویسندگان برتر و معرفی به جامعه، حمایت و تشویق نویسندگان برتر، تقویت روحیه پژوهش در حوزه و ارتقای سطح علمی دینی، تولید کتاب استاندارد و تبیین نقش حوزویان در مرزهای دانشی است.
معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه سومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی هم در این همایش برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش ۹۳۳ اثر در قالب کتاب و پایان نامه و در بخش مقالات از میان هزارو ۴۰۰ اثر، ۱۱۰ مقاله منتخب هیأت تحریریه برای شرکت در جشنواره ارسال شده است.
وی اضافه کرد: نتایج این آثار در روز پنجشنبه سوم بهمن ماه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء اعلام خواهد شد.
حجت الاسلام میرمعزی بااشاره به اینکه در این همایش آیت الله اعرافی سخنرانی خواهند کرد، بیان داشت: سخنران اختتامیه حضرت آیت الله سبحانی خواهد بود و اثرات برتر هم جوایز خود را از دست این مرجع تقلید دریافت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد:  این رویداد مهم دارای سیاست های مهمی است که از سوی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه تهیه، برنامه ریزی و اجرا می شود و ثمرات این سیاست ها در همایش بروز و ظهور خواهد کرد.
معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه برنامه جامع پژوهشی طلاب تدوین و ابلاغ شده است، گفت: این برنامه در سطح اول الزامی و در دیگر سطوح دیگر اختیاری اجرا می شود.
وی اضافه کرد: برای اساتید هم برنامه جامع پژوهشی تدوین شده است، در این رابطه آیین نامه ها نوشته و در حال اجرا است؛ در حوزه ۶ هزار استاد مشغول فعالیت می باشند که برای این اساتید نیازمند زیرساخت های لازم هستیم و به همین دلیل این برنامه ریزی برای رشد اساتید طراحی و در حال اجرا است.
حجت الاسلام میرمعزی با اشاره به برنامه نهادهای پژوهشی، افزود: ساماندهی، هماهنگی و هم افزایی واحدهای پژوهشی از دیگر برنامه های این معاونت است.
وی بیان داشت: مسئله دیگر موضوع محتوایی تحت نظام آموزش برنامه محور است که به تدریج عناصر نظام آموزشی برای تقویت رشد علمی حوزه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
گالری عکس
http://qomefarda.ir/15736
اخبار مرتبط

نظرات شما