برای سفر چه چیزهایی را باید همراه ببریم؟

برای پیشگیری از حوادث در سفر ضروری است که برخی اقلام خوراکی و امدادی مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

با توجه به آغاز فصل زمستان، برای مسافرت در این فصل نیاز است تا حد امکان تجهیزات مورد نیاز امدادی و حتی اضافی و یدکی را به همراه خود داشته باشیم؛ بنابراین بهتر است برای حفظ جان خود و همراهانمان در برابر سوانح به راهکاری اساسی بیاندیشیم.

کوله نجات چیست؟

حوادث و اتفاقات غیرمنتظره مسئله‌ای است که احتمال وقوع آن در هر زمان و برای هر فردی وجود دارد و ممکن است این حادثه در سفر برای شما رخ دهد؛ بنابراین در صورت وقوع حوادث، خانواده به مجموعه‌ای از لوازم و وسایل ضروری و اولیه نیاز فوری و اساسی خواهند داشت.

این لوازم می‌توانند درون هر کیف یا کوله ضد آب و قابل حمل قرار گیرند که به این مجموعه  کوله نجات می‌گویند. این کوله باید حداقل دارای لوازم زیر باشد:

کیف کمک‌های اولیه

کیف یا جعبه کمک‌های اولیه حاوی تعدادی دارو و لوازمی است که باید در هر ماشین و خانه‌ای وجود داشته باشد. این اقلام شامل باند، چسب زخم، چسب ضد حساسیت، قیچی، گاز استریل، پماد جنتامایسین و تتراسایکلین، قطره استریل چشمی، قرص‌های مسکن و سرماخوردگی، کپسول‌های آنتی بیوتیک، اسپری بی‌حس کننده، پماد درد‌های عضلانی، سرم خوراکی، پماد سوختگی، دستکش یکبار مصرف می‌شوند. همچنین لازم است به تاریخ مصرف دارو‌ها توجه شود.

ابزار و لوازم مورد نیاز

لوازم شخصی، چون دستمال کاغذی، ناخن‌گیر، حوله کوچک، خمیر دندان، صابون، ماسک، بشقاب، قاشق و لیوان مسافرتی، لباس گرم، رادیو  و باتری، کیسه فریزر و نایلون بزرگ، چراغ قوه، چاقو چند کاره و در بازکن، فندک یا کبریت، دستکش و کلاه، بیلچه امدادی، پتوی سفری، نخ و سوزن از جمله لوازم شخصی است که باید در کوله نجات باشد.

آب و مواد غذایی

سعی کنید همیشه به هنگام سفر چند بطری آب معدنی برای ۳ روز و به ازای هر نفر یک بطری ۵/۱ لیتری، کنسرو مانند ماهی تن، لوبیا و ...، غذا‌های خشک مانند خرما، کشمش، بیسکوییت و مقداری خشکبار برای حداقل سه روز، شکر و نمک و در صورت داشتن نوزاد یا بیمار غذای مناسب‌شان را در سفر به همراه داشته باشید.

دیگر لوازم ضروری به هنگام سفر

کپی اسناد و مدارک مهم (هویتی و مالکیتی)، شماره تلفن‌های ضروری، تلفن اقوام، نقشه شهر محل سکونت و مکان‌های مناسب تجمع ایمن، کتاب کمک‌های اولیه، دفترچه یادداشت و خودکار، دفترچه راهنمای مشخصات فردی اعضای خانواده، ژل ضدعفونی کننده، لوازم بهداشتی مخصوص کودکان و بانوان، کمی پول نقد و شماره حساب‌های بانکی نیز به همراه داشته باشید.

لوازم مورد نیاز خودرو

لوازمی از قبیل: برف پاک کن، زنجیر چرخ، روغن موتور، دستکش کار، تسمه پروانه، لاستیک اضافی، انواع سایه بان، کاور شبرنگ، مثلث شبرنگ خطر، کپسول اطفا حریق، جعبه ابزار پنچرگیری، چراغ قوه و پرچم سفید برای هشدار دادن را در داخل خودروی خود بگذارید.

ویژگی‌های کیف نجات

اقلام خوراکی و دارویی داخل کیف به صورت مرتب بررسی و قبل از پایان مهلت مصرف (تاریخ انقضا) تعویض شوند. بهتر است به جای تهیه نسخه اضافه از موارد ذکر شده، اقلام موجود در منزل به کیف نجات انتقال یافته و از همان‌جا مورد مصرف قرار گیرند تا به‌روزرسانی و نگهداری آن‌ها هزینه اضافی برای خانواده به شمار نرود.

همچنین وزن کیف در حدی باشد که توسط تمامی افراد بالای ۱۰ سال خانواده قابل حمل باشد و از محل قرارگیری آن، تمامی افراد خانواده مطلع بوده و همچنین احتمال زیر آوار ماندن آن کمتر از دیگر نقاط باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1574
اخبار مرتبط

نظرات شما