برخورد قانونی با ماموران شهرداری که از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری نمی کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران اظهار داشت: موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز عمدتا در کمیسیون ماده 100 مطرح می‌شود و بر اساس این قانون مالکین املاک واقع در محدوده حریم شهر باید قبل از هر گونه اقدامی برای ساخت و ساز در ملک از شهرداری‌ها مجوز دریافت کنند.

وی افزود: اگر بدون مجوز اقدام عمرانی انجام دهند، شهرداری مکلف است بر اساس قانون نسبت به جلوگیری از ساخت و ساز و تخریب آن اقدام کند و پرونده آن ملک را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد.

تقی‌زاده گفت: در ‌تبصره 1 ماده 100 عنوان شده است که اگر 3 شرط اصول فنی‌، شهرسازی و بهداشتی که مربوط به استحکام سازه، سطح اشغال و مغایرت کاربری می‌شود، در ملک اتفاق بیفتد، رای به قلع و قمع ساخت و ساز داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اظهار داشت: بعد از قلع و قمع در تبصره‌های بعدی ماده 100 موضوع جریمه مطرح می‌شود، البته در کمیسیون ماده 100 رای تخریب زیادی نیز داشته‌ایم که به ترتیب باید اجرا شود.

وی یادآور شد: در تبصره 7 کمیسیون ماده 100 عنوان شده است که ماموران شهرداری‌ها همراه با نیروی انتظامی باید نسبت به جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند و این موضوع را ما به تمام شهرداران ابلاغ کرده‌ایم.

تقی‌زاده تصریح کرد: در آرای ماده 100 حتما باید به تبصره 7 آن هم اشاره و تاکید کرد و با ماموران شهرداری که تخطی می‌کنند و از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت و ساز استفاده نمی‌کنند، باید برخورد قانونی شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15791
اخبار مرتبط

نظرات شما