در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با مراجع مطرح شد؛

تاکید مراجع عظام بر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی

مراجع تقلید یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و رونق تولید با جلوگیری از ورود بی رویه کالا و قاچاق تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روز یکشنبه حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با سفر به قم با مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد در این دیدار ها تاکید مراجع مبارزه جدی و قوی با فساد بود.


تأکید آیت‌الله نوری‌همدانی بر همکاری همه دستگاه‌ها با قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی
آیت الله نوری همدانی یکشنبه در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه بازرسی در نظام اسلامی کاری مهم و حساس است، اظهار داشت: مقابله جدی با فساد در زمینه های گوناگون به ویژه فساد اقتصادی بسیار مهم است.
وی ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که اصلا زمینه به وجود آمدن فساد از بین برود اما اگر هم فساد به وجود آمد باید به سرعت و جدیت و بدون تعارف با آن مقابله شود.
این مرجع تقلید بااشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: مسئولان باید اهتمام جدی برای از بین بردن مشکلات مردم داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: گروه ها و رسانه ها از نزاع های جناحی پرهیز کنند چرا که مردم نیازمند آرامش هستند و نباید اجازه داد کسانی با این اختلافات آرامش مردم را بر هم بریزند.
این استاد برجسته حوزه افزود: امروز نظام اسلامی به افرادی آگاه و دلسوز نیاز دارد که در خدمت انقلاب باشند.

واردات بی‌رویه و قاچاق، تولید داخلی را فلج کرده است
همچنین آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن تاکید بر لزوم جدی گرفتن امر نظارت و بازرسی در کشور ابراز داشت: با وجود سخت گیری‌های دستگاه قضا و بازرسی‌هایی که می‌شود، مفاسد و قاچاق در کشور کم نیست، عده ای تا می‌توانند اجناس را به صورت قاچاق وارد می‌کنند و معلوم نیست به کجا متکی هستند.
وی ادامه داد: قاچاق کمر تولید داخل را می‌شکند و واحدهای تولیدی و کارخانجات را فلج می‌کند. یکی دیگر از مشکلاتی که تولید کنندگان کشور را زمین گیر کرده، بحث واردات بی رویه است.
این مرجع تقلید با اشاره به رد صلاحیت حدود 90 نفر از نمایندگان کنونی مجلس به دلائل مختلف از جمله مسائل مالی، این مساله را تعجب برانگیز توصیف و تاکید کرد: اینها مسائلی است که مردم درباره آن فکر می‌کنند و نظر می‌دهند، باید به گونه‌ای برخورد شود که مردم بیش از پیش امیدوار شوند.
وی اضافه کرد: مسؤولان به ویژه رئیس دستگاه قضا برای حل مشکلات اقتصادی باید با جدیت و اهتمام بیشتری تلاش کند چراکه تا زمانی که مسائل اقتصادی حل نشود مشکلات نیز حل نخواهد شد.
این استاد برجسته حوزه افزود: ما با وجود این که در تحریم هستیم اما بحمدالله امکانات و توانمندی‌های بسیاری در کشور داریم که می‌توانیم با مدیریت صحیح روی پای خودمان بایستیم؛ به شرط این که فسادی نباشد و اقتصادمان را سامان ببخشیم.
وی عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر شجاعت می‌خواهد و اگر شجاعت نباشد دچار مشکل خواهیم شد.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: حضرت امام و رهبر بزرگوار انقلاب با تکیه بر همین روحیه شجاعت و با اخلاص و تدبیری که داشتند توانستند در برابر دشمنان بایستند.
وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش‌های جناب آقای رئیسی و شما و همکاران شما در سازمان بازرسی بتوانید به صورت جدی در این زمینه اقدام کنید و سرچشمه‌ها را در نظر داشته باشید و گام‌های مؤثری را بردارید، چراکه تنها مبارزه با معلول کافی نیست.

برخورد قاطع و بدون ملاحظه با دست‌اندازان به بیت‌المال
همچنین آیت الله جعفر سبحانی در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رد صلاحیت برخی از نمایندگان فعلی مجلس از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: مجلس در راس امور است و نباید در تایید صلاحیت کاندیداهای نمایندگی مجلس هیچگونه مسامحه‌ای صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید کسانی بر کرسی های مجلس بنشینند که متهم به فساد هستند، افزود: اقدامات صورت گرفته از سوی رئیس قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد امیدواریم مردم را به دنبال داشته است.
این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت انتصاب مدیران شایسته و لایق در دستگاه قضا گفت: کسانی که در مسؤولیت‌های قضایی به کار گرفته می شوند باید مدیرانی انقلابی و مومن باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید مدیران دستگاه قضا از زیرکی و هوشمندی لازم برخوردار باشند، گفت: برخورد قاطع و بدون ملاحظه به توصیه دیگران با کسانی که به بیت المال دست اندازی می کنند امری ضروری است.

یکی از اولویت های سازمان بازرسی حمایت کارآفرینی و رفع موانع تولید است
 این در حالی است که حجت الاسلام حسن درویشیان در دیدار با مراجع تقلید  با اشاره به اینکه توجه به اشتغال و معیشت از اولویت‌های این سازمان است، گفت: حمایت از کارآفرینی و سرمایه گذاری و رفع موانع تولید از جمله رویکردهای این سازمان است.
وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم مشکلاتی که دست و پای تولیدکنندگان را بسته است، برطرف کنیم، افزود: فساد سیستمی در کشور وجود ندارد ولی در برخی از دستگاه ها تخلفاتی وجود دارد که این تخلفات موجب وارد آمدن خساراتی به بیت المال و مردم می‌شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازگرداندن 220 هزار میلیارد تومان مالیات به بیت المال خبر داد و گفت: بخشی از این مبلغ مربوط به فرارهای مالیاتی بود و با تلاش کارشناسان سازمان بازرسی این رقم به بیت المال بازگردانده شد.



انتهای پیام/
گالری عکس
http://qomefarda.ir/16008
اخبار مرتبط

نظرات شما