رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم:

باید تولیدات سینمایی بیشتری با موضوع شهدا ساخته شود

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اشاره به اینکه هر کاری که برای شهدا انجام دهیم بازهم کم است، گفت: امیدواریم این جشنواره با محوریت شهدا باعث شود تا تولیدات سینمایی بیشتری با موضوع شهدا ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد حاجی زاده ظهر امروز در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فجر که در ارشاد برگزار شد اظهار داشت: بیش از سی سال از دوران دفاع مقدس می گذرد اما در معرفی سیره و روش شهدا برای کودک و نوجوان کوتاهی کرده ایم.
وی ادامه داد: اولین راوی شهادت خود خداوند است و اولین یادواره توسط پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) برای حمزه سیدالشهدا برگزار شد.
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم افزود: در استان های دیگر برای برگزاری کنگره شهدا حداقل 5سال زمان داشتند و در این زمان اقداماتی مانند توزیع بسته های حمایتی، آزادی زندانیان، اهداجهیزیه و.. را به نام کنگره و از طرف شهدا انجام می دادند اما ما در استان فقط یکسال فرصت داریم.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که در کنگره باید دو موضوع برانگیختگی و تولید آثار دنبال شود.
حاجی زاده افزود: همچنین چارچوب ها هم مشخص شده است که اولین چارچوب سبک زندگی شهدا است و دومین چارچوب هم آرمان شهدا است.باید زندگی شهدا بررسی شود که چه کار انجام دادند که خروجی آن شهادت است و آرمان های شهدا هم در وصیت نامه های آنها ذکر شده است.
وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند از هنر برای انتقال پیام استفاده کنید. امروز اولین مجموعه ای که پرچمدار کنگره شهدا ارشاد قم است. اداره کل فرهنگ و ارشاد قم تمام برنامه های خود را به سمت کنگره شهدا سوق داده است.
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با اشاره به برگزاری جشنواره فجر در قم، گفت: این اولین فرصت است که ما می توانیم کنگره شهدا را در یکی از برنامه های استان مطرح کنیم.
وی ادامه داد: ما در کنگره شهدا هیچ گرایشی به هیچ گروهی نداریم و در هیچ بحث سیاسی هم نداریم و بحث سیاسی را در کنگره شهدا حذف کرده ایم.
حاجی زاده در خاتمه افزود: امیدواریم این جشنواره با محوریت شهدا باعث شود تا تولیدات سینمایی بیشتری با موضوع شهدا  ساخته شود.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16194
اخبار مرتبط

نظرات شما