عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری؛

کنگره حضرت آمنه(س) یک موج آفرینی فرهنگی را دنبال کند

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: یک جریان ریشه‌دار برای ضربه زدن به اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ کار خود را دنبال کرده است و در دل این جریان برخی اصرار دارند که بگویند ابوطالب، عبدالله پدر پیامبر و آمنه(س) کافر بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س) که در سالن جلسات ساختمان دبیرخانه خبرگان رهبری در قم انجام شد، با بیان اینکه حضرت آمنه(س) بسیار مظلوم هستند، اظهار کرد: بنده سراغ ندارم که طی ۴۱ سال اخیر کاری در راستای تکریم این بانوی کرامت شده باشد به همین علت می‌توان گفت که شما دست به اقدامی زدید که جای آن خالی است.

وی اضافه کرد: پرداختن به شخصیت حضرت آمنه(س) کار مقدسی و قابل تقدیری است و دعای پیغمبر و همه ائمه اطهار(ع) را به دنبال دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کنگره حضرت آمنه(س) موج‌آفرینی فرهنگی را در جامعه دنبال کند، گفت: یک جریان ریشه‌دار برای ضربه زدن به اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ کار خود را دنبال کرده است و در دل این جریان برخی اصرار دارند که بگویند ابوطالب، عبدالله پدر پیامبر و آمنه(س) کافر بودند.

وی ادامه داد: این کنگره باید به صورت مبنایی به نقد سخنان اشتباه بپردازد و علاوه بر تمرکزی که نسبت به حضرت آمنه(س) دارد به نفی کافر بودن ابوطالب و عبدالله نیز توجه داشته باشد.

خاتمی با تاکید بر اینکه جریانی بنا داشته و دارد که هر جا کرامتی از اهل‌بیت(ع) است را ضربه بزند، گفت: در کنگره حضرت آمنه(س) باید فاطمه بنت اسد نیز مورد تکریم قرار گیرد چراکه پیامبر اسلام(ص) این شخصیت را مادر نامیدند.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: کنگره‌ها در ابتدای انقلاب بسیار بود اما کنگره حضرت آمنه(س) باید پر محتوا و الگو دیگر کنگره‌ها باشد و در مراسم‌های مرتبط با این کنگره شخصیت‌هایی توانمندی همانند آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله جوادی آملی سخنرانی کنند.

وی با اشاره به اینکه دیدار با مقام معظم رهبری نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: کنگره همانند یک منبر نیست که یک منبری را برای سخنرانی دعوت کنیم بلکه باید برترین‌ها و عالمان شناخته‌شده به سخنرانی بپردازند.

خاتمی بر لزوم تهیه ویژه‌نامه کنگره حضرت آمنه(س) تاکید کرد و افزود: پرداختن جامع صدا و سیما به این کنگره یکی دیگر از موضوعاتی است که باید دنبال شود.

وی تهیه محتواهای مختلف در فضای مجازی را یکی دیگر از نیازهای کنگره حضرت آمنه(س) دانست و مطرح کرد: یکی از راهکارهای مقابله با جریان‌های فمینیستی مطرح کردن الگوهایی همانند حضرت آمنه(س) به‌عنوان یکی از با کمال‌ترین بانوان است.

خاتمی با بیان اینکه کنگره حضرت آمنه(س) باید از سیاسی بازی‌ها دور باشد، تصریح کرد: اکنون با نزدیک شدن به انتخابات، هزینه‌های تبلیغاتی برخی از افراد داوطلب به برخی از عرصه‌ها ورود می‌کند به همین علت کنگره باید نسبت به دوری از این مباحث توجه لازم را داشته باشد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16216
اخبار مرتبط

نظرات شما