اجرای طرح یاریگران زندگی در 60 درصد مدارس تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مصطفی هادی‌زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح یاریگران زندگی در مدارس استان تهران گفت: در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در 20 درصد از مدارس کل استان تهران، طرح یاریگران زندگی اجرایی شده است و در سال تحصیلی آینده در 40 درصد دیگر از مدارس اجرایی خواهد شد و نهایتاً در سال 1400 باید در 100 درصد مدارس طرح یاریگران زندگی اجرایی شود. 

وی بیان داشت: تفاهم‌نامه‌ای دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با آموزش و پرورش منعقد کرده است که طرح یاریگران زندگی با قوت بیشتری اجرایی شود. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آموزش‌ها در طرح یاریگران زنگی به چه نحو است، گفت:‌ هر ساله کادر متخصصی برای تعلیم و آموزش در مبارزه با مواد مخدر تعلیم می‌دهیم و آخرین یافته‌های علمی در خصوص مواد مخدر دراختیار این افراد قرار می‌گیرد. 

هادی‌زاده گفت: هر منطقه‌ای در کشور شرایط خاص خود را برای مصرف مواد مخدر دارد. در یک منطقه بیشتر مصرف مواد مخدر، سنتی و در منطقه‌ای دیگر، صنعتی و یا روانگردان است. 

وی درباره موضوع مصرف قرص‌های ریتالین نیز گفت: گزارشی در حوزه دانش‌آموزی درباره مصرف قرص ریتالین نداشته‌ایم، ولی در حوزه دانشجویی و در رشته‌های علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی گزارش مصرف این قرص داده شده است. 

هادی‌زاده یادآور شد: در حال حاضر مشکل ما اطلاع‌رسانی و آموزش در بین جوانان و نوجوانان نیست، بلکه تلقی مثبت مصرف روانگردان‌ها در بین این افراد است. یک نوجوان وقتی مصرف روانگردان‌ها را تجربه می‌کند، تا مدتی آثار مثبت آن را می‌بیند و ما باید با کودکان و نوجوانان‌مان در توانمندسازی آنها کار کنیم و باید تا رنِج سنی 10 تا 12 سال آموزش‌های لازم برای پیشگیری داده شود و بعد از 12 سالگی این اطلاع‌رسانی و آموزش نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. 

وی بیان داشت: برای ما دبستانی و پیش‌دبستانی بسیار مورد توجه است و در همین خصوص نیز آموزش‌های لازم براساس استانداردهای جهانی داده شده است. 

هادی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ نباید نحوه آموزش و اطلاع‌رسانی ما در خصوص پیشگیری از مواد مخدر به نحوی باشد که حس کنجکاوی را بیشتر کند. 

وی تأکید کرد: یکی از مصادیق توانمندسازی قدرت نه گفتن است، چرا که اکثر افراد جامعه ما از 7 تا 70 ساله این قدرت را ندارند و به همین دلیل هم با آسیب‌های جدی مواجه می‌شوند. کودکان باید در کارگاه‌های آموزشی قدرت نه گفتن را یاد بگیرند. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16265
اخبار مرتبط

نظرات شما