استاندار قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا:

قم دارای ظرفیت‌های بکر معدنی است

استاندار قم با اشاره به اینکه وضعیت بخش تولید، صنعت تجارت در قم وضعیت مطلوبی دارد، گفت: در بخش معادن جای کار وجود دارد در استان قم هم‌ظرفیت‌های کافی معدنی وجود دارد از طرفی این ظرفیت‌ها بکر است.

 بهرام سرمست شامگاه 16 بهمن در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در قم و نمایشگاه معدن و صنایع معدنی استان در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: وضعیت بخش تولید،  صنعت و تجارت در قم وضعیت مطلوبی است اما در بخش معادن جای کار دارد در استان قم هم‌ظرفیت‌های کافی معدنی وجود دارد از طرفی این ظرفیت ها بکر است.
                                 .
استاندار قم خاطرنشان کرد: بنابراین هم نیاز به مطالعه هم نیاز به بهره برداری و فرآوری داریم، آخرین پیگیری که شخصاً در این زمینه انجام دادم بحث شعاع 120 کیلومتری که به عنوان یک محدودیت برای معادن ما وجود داشت که اجازه داده نمی شد فرآوری در کنار معدن صورت گیرد خوشبختانه در حضور رئیس جمهور و تیم اقتصادی ایشان با نظر مثبتی که اخذ کردیم امکان فرآوری در جوار معادن استان قم فراهم شد.

وی تصریح کرد: از این به بعد هر معدن کار و متقاضی بخواهد تقاضای فرآوری و استفاده صنعتی از معادن داشته باشد مصوبه آن را از دولت می توانیم بگیرم و محیط زیست دیگر مانع این کار نخواهد شد و پیشاپیش این مصوبه را اخذ کردیم که یک گشایش بسیار خوبی خواهد بود.

سرمست افزود: در خصوص دریاچه نمک قم آخرین مصوبه ما این است که یک طرح جامع مطالعاتی مبنی بر ظرفیت های متعددی که در دریاچه نمک وجود دارد انجام شود  و امکان بهره برداری و فرآوری صورت بگیرد که البته باید در این طرح بحث های زیست محیطی، معادن و ظرفیت آنها، بحث شورآبه ها و بحث گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرد این امکان سنجی به ما خواهد گفت که نوع سرمایه گذاری چه خواهد شد.

استاندار قم بیان کرد: در خصوص دریاچه نمک قم شعارهای تبلیغاتی که در افکار عمومی و مسئله استان های هم‌جوار را مطرح می کنند مطرح نخواهد بود و دریاچه نمک قم به عنوان یک بسته حمایتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در باب معادن در استان قم نیاز به یک کار جدی تر از این ها داریم و اگر واقع بینانه بخواهیم به مسئله نگاه کنیم هنوز جای کار دارد اما از باب تولید و  صنعت در طول یک سالی که در قم خدمت کردم وضعیت مطلوب بوده است که این در سایه یک فضای رونقی است که در استان ایجاد شده است تولیدکنندگان استان امیدوار هستند البته همه موانع و مشکلاتشان برطرف نشده است و نیاز به حمایت‌های دولتی و از مرکز نیز وجود دارد تا موانع برطرف شود تا شاهد رونق تولید بیشتری در استان قم باشیم.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/16277
اخبار مرتبط

نظرات شما