آیت الله سیفی مازندرانی:

حقوق‌های نجومی مسئولین با فقه اهلبیت به‌هیچ‌وجه سازگاری ندارد/ ولایت فقیه مرز نمی شناسد/تصویب معاهدات تحریم نیروهای انقلابی در جهت خلاف اهداف قرآن است

آیت الله سیفی مازندرانی گفت: این‌که امروز می‌گویند مسئولین باید به اندازه تخصص خود حقوق بگیرند حرف غلطی است زیرا فردی که مسئولیت نظام اسلامی را عهده‌دار می‌شود حق ندارد از بیت المال بیش از دیگران برای زندگی شخصی خود استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی چهارشنبه شب در نشست بصیرتی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام و در جمع مردم پردیسان ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه را که هدف و رسالت رسول خدا و ائمه(ع) بوده ، مهم‌ترین ارزش‌هایی است که هویت انقلاب اسلامی و نظام را تشکیل می‌دهد و بدون این‌ ارزش‌ها انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌تواند هدف نبی مکرم اسلام را تامین کند و در واقع ارزش نظام در گرو این ارزش‌ها است.

 وی با بیان این که بعد از حکومت امیرالمؤمنین(ع) حکومت مستقر و مستقلی نداشته ایم، افزود: اسلام بدون ولایت و مکتب اهل بیت (ع) ناقص است و نظام جمهوری اسلامی در تاریخ اسلام بعد از حکومت امیرالمؤمنین (ع) اولین و تنها حکومتی است که فقه اهل‌بیت(ع) را اقامه کرده و مستقر و مستقل می باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: این نظام ارزش‌ها و مشخصه‌هایی دارد که در حقیقت هویت نظام را تشکیل می‌دهد و اگر از جهت تمدن، کشور ایران در جهات پیشرفت‌های مختلف علمی در ابعاد مختلف اقتصادی، نظامی، فرهنگی و ... به اوج قله هم برسد با کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها دیگر ارزشی نخواهد داشت.

استاد سیفی مازندرانی با بیان این‌که ولایتمداری اهل‌بیت(ع) به شعار و سخن نیست بلکه به عمل است افزود: چگونه ممکن است جامعه ای دم از ولایت اهل بیت بزند اما قرآن در میان جامعه براساس فقه اهل‌بیت اجرا نشود؟

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه به معنای واقعی کلمه باید در تمام ابعاد نظام حرف اول را بزند، ادامه داد: هیچ مسئولی نباید ولایت فقیه را در مسائل مهم و بین‌المللی نظام که سرنوشت این ملت را رقم می‌زند فقط در محدوده داخل در نظر بگیرد بلکه ولایت فقیه یعنی ولایت امام عصر (ع) است.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان اینکه در هر جایی که امکان اقامه فقه اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد آن‌جا ولایت صحه دارد، افزود: همانگونه که ولایت اهل‌بیت (ع) برای عالم فراگیر است قطعاً ولایت فقیه هم مرز نمی‌شناسد و مختص درون مرزی و برون مرزی نیست.

وی با تاکید براینکه در جهان معاصر تنها نظامی که حکومت اهل‌بیت(ع) را اقامه می‌کند و تنها قدرتی که در مقابل همه استکبار جهانی ایستاده است با تمام معنای کلمه همین نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین با وجود این‌که منادی عدالت، حق، اهل‌بیت و اسلام هستند اما حکومت مستقل ندارند که بتوانند فقه اهل‌بیت را اجرا کنند.

استاد حوزه علمیه قم، مسئله ولایت فقیه را اصل و اساسی دانست که حوزه علمیه باید در این زمینه در شئون مختلف ولایت فقیه و احکامی که وجود دارد کار کنند و افزود: درباره مسئله استکبارستیزی که قرآن مجید صراحتاً به آن اشاره دارد بنیان و ماهیت نظام اسلامی بر این است که با استکبار و طاغوت ها در مبارزه باشد یعنی سازش بین سران نظام اسلامی و طواغیت یک اصل ناشدنی است.

وی بیان داشت: کسانی که می‌گویند حکومت اسلام و نظام اسلامی بدون تعامل و مذاکره با سران استکبار قابلیت اداره شدن ندارد یک حرف استعماری است که به‌هیچ‌وجه درست نیست؛ اسلام، مجموعه ای از تمام نیازهای یک حکومت قدرتمند و مقتدر است.

آیت الله سیفی مازندرانی نفس اقامه دین و احکام الهی را یکی از ارزش‌های راس نظام اسلامی دانست که باید حرف اول برای هر مسئولی باشد و بیان داشت: مسئله حقوق‌های نجومی مسئولین با فقه اهل بیت و حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام به‌هیچ‌وجه سازگاری ندارد.

وی در ادامه افزود: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه های مختلف نهج‌البلاغه نفی می‌کند که خواص و مسئولین از حقوق بیشتر در زندگی شخصی خود از بیت‌المال برخوردار شوند و این‌که امروز می‌گویند مسئولین باید به اندازه تخصص خود حقوق بگیرند حرف غلطی است زیرا فردی که مسئولیت نظام اسلامی را به‌‌عنوان فرماندار و... عهده‌دار می‌شود حق ندارد از بیت المال بیش از دیگران برای زندگی شخصی خود استفاده کند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: ما نسبت به ارزش‌هایی که هویت نظام اسلامی و شناسنامه و اساس نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند مسئول هستیم و باید با استدلال به آیات شریفه قرآن و روایات ائمه طاهرین (ع) برای مردم تبیین کنیم.

وی با اشاره به تحریم نیروهای سپاه پاسداران بیان داشت: این‌که برخی افراد یک معاهده ای را تصویب کنند که موجب شود استکبار جهانی سلطه و تقویت پیدا کند و این‌که معاهده‌ای را امضا می‌کنند که سپاه انقلاب اسلامی و حتی نیروهای نظامی و نهادهای انقلابی همانند انصار الله یمن، حزب الله لبنان و حشدالشعبی عراق را که شاخه‌های نظامی هستند و به معنای واقعی پاسدار یکان اسلام می باشند را نشانه بروند که تحریم و مبارزه مالی با این‌ها کنند بدون شک امضا و تصویب این‌گونه معاهدات در جهت خلاف اهداف قرآن مجید است.

 آیت الله سیفی مازندرانی در پایان با بیان اینکه با توجه به قرآن کریم، مجتمع اسلامی و نظام اسلامی نباید زیر سلطه کفار و سران کفر باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین ارزش‌هایی که اسلام به آن اهمیت داده این است که کفار سران استکبار بر جامعه اسلامی سلطه نداشته باشند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/16278
اخبار مرتبط

نظرات شما