نمایندگان فعلی و سابق مجلس مطرح کردند؛

زیر سؤال بردن انتخابات خلاف مصالح نظام است / مجلس انقلابی عرصه را بر مدیران ناکارآمد تنگ خواهد کرد

دو تن از نمایندگان فعلی و سابق مجلس با انتقاد از حاشیه‌سازی‌های اخیر برخی از مسئولان دولتی در خصوص انتخابات مجلس، تصریح کردند: زیر سؤال بردن انتخابات خلاف مصالح نظام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، "وقتی شما به‌دروغ می‌گویید این انتخابات مهندسی‌شده و یا اینکه انتخابات نیست انتصابات است، مردم دلسرد می‌شوند.
چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است؟” این‌ها بخشی از صحبت‌های صریح دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در خصوص حاشیه‌سازی‌های اخیری است که برخی از مسئولان در تریبون‌های خود آن را بارها بیان کردند.

حاشیه‌سازی‌های که نه‌تنها خوراک رسانه‌ای چندین و چند شبکه معاند و بیگانه علیه نظام شد بلکه در داخل نیز می‌تواند موجب دلسردی مردم شود به‌خصوص در شرایط فعلی که دشمنان نظام از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به‌نظام کوتاهی نمی‌کنند.

دو تن از نمایندگان فعلی و سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن مردود دانستن حاشیه‌سازی‌های اخیر برخی از مسئولان بر ضرورت حمایت از نهادهای انقلابی مانند شورای نگهبان تأکید کردند.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از حاشیه‌سازی‌های صورت گرفته علیه شورای نگهبان در هفته‌های اخیر اظهار داشت: یک عده‌ای می‌بینند که اقبال عمومی به دلیل ناکارآمدی دولت به وجود آمده است و برای فرافکنی صحبت‌های می‌کنند که خلاف مصالح نظام است.




وی بابیان این‌که این افراد به حاشیه‌سازی هستند، ادامه داد: درواقع افرادی که صلاحیت احراز پست نمایندگی را ندارند، جاروجنجال می‌کنند که ما را مهندسی‌شده رد می‌کنند که خلاف واقعیت‌های موجود است.

 حسینی کیا افزود: اگر شورای نگهبان دستش باز بود و به لحاظ قانونی مستندات را ارائه می‌کرد تا مردم می‌دیدند این افرادی که احراز صلاحیت نمی‌شوند و رد می‌شوند چه مشکلاتی دارند، حقایق روشن‌تر می‌شد.

وی ادامه داد: بعضاً به دلیل این‌که افراد تخلفات مالی و اخلاقی دارند تأیید صلاحیت نمی‌شوند و بعد از عدم‌تأیید صلاحیت جاروجنجال به راه می‌اندازند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این افراد متأسفانه بلندگو و نشریه دارند و افرادی نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند به همین خاطر خودبه‌خود فضای جامعه را مسموم می‌کنند.

وی پاسخ مردم به این‌گونه اقدامات را قاطع عنوان کرد و گفت: حال این‌که ملت بیدار است و قطعاً حضور باشکوهی در مراسم 22 بهمن خواهد داشت و علاوه بر این در انتخابات مشارکت بالایی خواهند داشت و خودبه‌خود ناکارآمدها را کنار خواهند گذاشت.

حسینی کیا افزود: اگر منظور از مهندسی این است که مردم ناکارآمدها را کنار بگذارند این‌که طبیعی است و قطعاً رخ خواهد داد به‌هرحال مردم به دنبال انتخاب افرادی هستند که بتوانند از حق‌وحقوق آن‌ها به نحو احسن دفاع کنند و قوانین صحیح و درستی را برای اداره کشور به تصویب برسانند.

وی بیان داشت: در این مسیر کسانی که دست آن‌ها از بیت‌المال قطع می‌شود سروصدا خواهند کرد و این چیز عجیبی نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تأکید کرد: شورای نگهبان مانند دوره‌های قبل محکم خواهد ایستاد و نگاه سیاسی نداشته و نخواهد داشت و همیشه بر اساس شرایط و مستنداتی که داشته اعلام نظرکرده است.

مجلس انقلابی عرصه را بر مدیران ناکارآمد تنگ خواهد کرد

حجت‌الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد از حاشیه‌سازی‌های اخیر اظهار داشت: مسئولانی که از شورای نگهبان انتقاد می‌کنند به دنبال انتخاب افرادی هستند که باکم کاری‌ها، خیانت‌ها، تجمل‌گرایی‌ها وزندگی اشرافیانه موافق هستند و علاوه بر این در یک سال گذشته در مجلس هم هر چیزی که این‌ها خواسته‌اند، عملی شده است.


وی بابیان این‌که این افراد از انتخاب نمایندگان انقلابی ناراحت هستند، بیان داشت: این افراد از این واهمه دارند که در دو سال آخر دولت دوازدهم نمایندگان شجاع و نترس روی کار بیایند و دولت را روی ریل آورده و جلوی اشتباهاتش را بگیرند و باید گفت مجلس انقلابی عرصه را بر مدیران ناکارآمد تنگ خواهد کرد.

حسینی با انتقاد از ورود دو تابعیتی‌ها به رأس مدیریت اجرایی کشور تأکید کرد: 100 نفر از دولت‌مردان و مسئولان دو تابعیتی هستند و اگر مجلس فعلی انقلابی بود اجازه نمی‌داد افراد دو تابعیتی در رأس مدیریت‌ها قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان قطعاً بر اساس قانون عمل کرده و اجازه نمی‌دهد برخی از افراد که به‌نظام علاقه‌ای ندارند در رأس امور قرار بگیرند.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/16282
اخبار مرتبط

نظرات شما