ابطحی: مجلسی نظارتمند و متفاوت با قبل در تحقق مطالبات مردم شکل خواهد گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی هر کشوری به ویژه انقلاب اسلامی ایران حضور مردم در صحنه‌های مختلف و مشارکت‌های آنها در امورات جامعه از جمله سرنوشت خودشان با رای دهی در انتخابات است.

وی افزود: در اصل 6 قانون اساسی جمهوری اسلامی نظامی مردم‌سالار تعریف شده است و از سطوح بالا از مقام عالی نظام تا پایین‌ترین رده‌ها مستقیم یا غیر مستقیم نقش مردم در کشور تأثیرگذار است؛ اینکه انتخابات به عنوان یک فرصت برای جابه‌جایی نخبگان و دمیدن روح تازه و خون تازه در شریان‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه است نشان دهنده اهمیت آن است. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: امام امت فرمودند که میزان رأی ملت است به این دلیل که این رأی، رأی صوری و تشریفاتی نیست زیرا رأی در جمهوری اسلامی تأثیرگذار است؛ مردم ما وقتی فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کنند باید عواقب آن را بپذیرند و وقتی افرادی را به عنوان نمایندگان مجلس انتخاب می‌کنند که قانون‌گذاری و نظارت کنند باید عواقب آن را بپذیرند؛ اگر مردم در انتخابات شرکت نکرده و یا ضعیف شرکت کنند افراد ضعیف انتخاب می‌شوند و یا نامزدهای اصلح انتخاب نمی‌شوند که عواقب این کار دامنگیر کل ملت را می‌گیرد.

ابطحی با تاکید بر اینکه رأی دادن هم حق است و هم تکلیف گفت: ان‌شاءالله همانطور که ملت ما در صحنه‌های مختلف نشان داد که به نظام و انقلاب شان پایبند هستند و خودش را در سرنوشت کشور و جامعه سهیم و دخیل هستند باید در اسفند ماه هم این موضوع را مجدد نشان دهیم. 
وی افزود: معقتدم مردم به بلوغ سیاسی لازم رسیده‌اند که با وجود برخی ناهمواری‌ها، ناهنجاری‌ها و نارضایتی‌‌ها اما با انتخابات قهر نکنند چون نیت دشمن همین است. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار داشت: تشییع باشکوه سردار شهید سلیمانی نشان داد که مردم قدردان خدمتگزاران راستین هستند و در جامعه ما هم افراد گمنام زیاد است؛ ملت ایران خیلی موقعیت شناس است و می‌دانند که استکبار، آمریکا، اسرائیل و انگلیس تمام تلاش‌شان را کردند و خواهند کرد که انتخابات پرشور برگزار نشود. 

وی گفت: مقام معظم رهبری در نماز جمعه‌ای که اخیراً تشریف داشتند فرمودند که مردم ما باید با گستردگی و با شور فراوان صف‌های طویل رأی در دوم اسفند شکل بدهند زیرا این حرکت باعث ناامیدی و یأس بیشتر دشمنان خارجی و ایادی داخلی‌ و تقویت نظام جمهوری اسلامی و همچنین دلگرمی تمام آزادیخواهان جهان می‌شود. 

ابطحی افزود: باید مجلس مقتدر حول سه محور عقلانیت، معنویت و عدالت و همچنین کارآمد که اولویت اصلی آن معیشت پایدار برای مردم و رفع مشکلات اقتصادی باشد تشکیل شود؛ ان شا الله با ورود چهره‌های جوان و متخصص و دلسوز مجلسی شکل بگیرد که ما را از این دشواری‌هایی که دشمنان‌مان عمدتاً‌ به دلیل سؤتدبیر بعضی از ارگان‌هاو نهادها‌ و قوا فراهم کرده‌اند نجات دهد. 
وی تصریح کرد: من با شکل‌گیری یک مجلس متفاوت از مجالس قبل و پیگیری و نظارت بیشتر برای تحقق مطالبات مردم امیدوارم. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16295
اخبار مرتبط

نظرات شما